måndag 8 april 2013

Blir så ledsen

Förstår mig inte på hur vården fungerar. Varför kan man inte få den hjälp man behöver. Det är verkligen inte lätt att vara sjuk.

På skärtorsdagen pratade jag med min läkare från endokrin och hon sa att hon inte fått tag i en av hennes kolleger som hon skulle prata med. Men skulle återkomma till mig veckan efter.

Hela veckan gick och ingen ringde mig. Så jag mail till endokrin idag för att få kontakt med läkaren och får då vet att denna läkare inte är i tjänst hon återkommer den 27 april. Men va fan... Hon har sjukskrivet mig till den 21 april för att då skulle vi har hunnit klart i utredningen sa hon. Och nu så visar det sig att hon inte ens är i tjänst under den tiden. Den skötterska som svara på mitt mail sa att hon skulle skicka meddelande till läkaren och hon sa att läkaren skulle återkomma till mig men när kunden hon inte säga. Om jag ville så kunde de boka en telefontid med en annan läkare. Så nu har jag begärt att få en telefontid med en annan läkare så jag kan se om denne läkare kan hjälpa mig... Men jag vet inte om jag orkar hålla på så mycket längre till. Blir bara så besviken och ledsen när jag inte får någon hjälp.

Jag känner att jag snart inte orkar med mer. Har jätte ont i halsen, känns som det finns en stor klump i halsen hela tiden, ständigt trött och kroppen värker. Känner mig helt slut orkar inget och så ska jag också bråka hela tiden med vården för att kunna få hjälp..

Jag ger verkligen upp nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar