onsdag 6 mars 2013

Blir galen!!!!

Jag blir verkligen arg, ledsen och förbanad på den sjukvård som finns.

Förra veckan var jag på vårdcentralen ang min inflammerad sköldkörtel som inte vill bli bra. Får smärtlindring och sjukskrivning och sedan skulle hon fixa en remiss.

I fredags ringde hon och säger att hon ska sluta. Hon har inte fått kontakt med endokrin. Men hon hoppas att jag blir bättre och att ska ska ringa till vårdcentralen på måndag och boka en ny tid med en ny läkare. För vidare utredning. Frågar henne om inte hon kan skriva en remiss till någon, får till svar nej det är så mycket att göra så här sista dagen...

Luften går helt ur mig känner att jag vill inte mer orkar inte... Men gaskar upp mig och ringer till en ny vårdcentral och bokar in en tid med en annan läkare.

Idag var jag på besök hos en ny läkare och en ny vårdcentral. Och då får jag vet att min förra läkare har varit i kontakt med endokrin och fått vet att jag skulle kontakta dem. Den infon fick inte jag. Läkaren som jag träffar idag fortsätter läsa min journal att hon sedan har skrivit att jag ska kontakta läkare igen för vidare utredning. Läkaren förstår inget inte jag häller.

Han fortsätter och gå igenom min journal, ser att hon har givit mig en citadon som man inte ska ta om  du har en sköldkörtel påverkan. Då det kan ge mer hjärtklappning och pulshöjning än vad jag redan har. 

Känns verkligen som det är ett skämt. Tur är att hon har gjort två undersökningar som är bra så det kan gå fortare nu när jag äntligen fått en remiss till endokrin. Fick även en tablett för att dämpa pulshöjningen och hjärtklappning som jag inte har fattat att jag har..

Får nu se hur lång tid det tar att få en tid på endokrin men det känns som jag börjar komma ett steg närmare men det går inte fort..

På måndag ska jag jobba igen hoppas att det går bra, är väldigt matt och trött fortfarande även har väldigt ont. Men som läkaren sa det kommer att ta tid att få ordning på detta då du inte producerar tillräckligt med sköldkörtel hormoner så det är bara att kämpa på. Vill inte vara sjukskriven tänkte försöka jobba det är ju så tråkigt att gå hemma..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar