söndag 24 mars 2013

Halvtidssjukskrivning

Blev hemma med sjukt barn i onsdags och då passade jag på och se om jag kunden få en tid på vårdcentralen så jag slapp vänta till fredag. Lyckades att få en tid på morgonen.

Var och träffa en underbar läkare på vårdcentralen, han hade dagen innan blivit Veckans Hjälte i vår lokala tidning. Han sjukskrev mig på halvtid tills jag ska till endokrin.

Har kännas jätte konstigt att jobba halvtid komma till jobbet klockan nio och gå hem klockan halv två. Det var nog nio år sedan jag jobbade halvtid då jag väntade min älskade dotter.

Imorgon är det måndag och då är det verkligen nära till mitt besök på endokrinologen. På tisdag har jag tid det ska bli skönt men jag är ändå nervös kommer de tro mig att jag mår så dåligt som jag gör...

Jag blir verkligen jätte trött, helgen har varit ganska tuff. Lördag var vi i Nyköping och träffade min kusin med barn samt mamma och pappa det blev en heldag. Var helt slut när jag kom hem ändå sov jag i bilen.

Idag har jag varit och klippt mig tillsammans med min dotter. Sedan gick vi en stund i butikerna i centrum. Möte upp mannen så de kunde åka till simskolan och jag gick och hämta sonen på ett barnkalas.

På vägen hem så trodde jag verkligen att jag skulle dö, kunde knappt ta ett steg fram pulsen var hög som attans. Men det var bara att bita ihop var ju med sonen. Som tur är så förstår mina barn att jag inte mår så bra. Så när vi kom hem så säger min älskade son till mig, -Mamma lägg dig i soffan så tar jag och klappar dig på benen. Åh så söta de kan vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar