måndag 11 februari 2013

Luftvidgande

I natt har det varit jätte jobbigt att andas halsen kändes trång. Så när jag kom till jobbet så ringde jag vårdcentralen för att meddela min läkare att det hade blivit trängre i halsen. Det slutade med ett besök hos henne.

Åkte tidigare från jobbet för att gå till doktorn tur att jag har lite flex att ta ut annars blir detta dyrt. På vårdcentralen så hitta de inte direkt något nytt det hade jag inte trott häller det var inte därför jag ringde. Men hon tog nytt CRP och halsprov, det var som de skulle. Men att jag har svårt att andas det märker hon så nu fick jag lite luftvidgande medicin och en allergi tablett och en remiss till lab i morgon för ännu flera blodprover tog vist inte antikroppar på sköldkörteln förra gången.

Skulle även förbereda en remiss för punktion i sköldkörteln så det var klart när ultraljudet blev klart på onsdag. Så det är bara och vänta och se.

När jag ändå blev tvungen att gå tidigare från jobbet så passade jag på och hämtade sonen tidigare för att få lite lyx tid med honom. Snart är det slut med då när han börjar i sexårs efter sommaren.

Snart kommer mannen hem med mina nya mediciner så ska det nog bli lite lättare med andningen. En sak som är bra på jobbet är att många av min arbetskamrater är sjuksköterskor i grunden. Så händer det något på jobbet så är man i trygga händer :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar