söndag 24 februari 2013

Vilken vecka

Oj oj vilken vecka det har varit. Det har verkligen varit upp och ner.

Onsdags var det cellprov gjorde ont som attans efter. Kände mig ganska låg hade nog trott att jag hade cancer. Vet att det är löjligt men jag var verkligen säker på den saken.

I fredags ringer min läkare och säger att proverna ser bra ut men som sagt det är en inflammation i sköldkörteln. Det var väll skönt att höra. Ja vist är det men vad gör vi nu?

Vi bestämde att jag fortsätter min cortison kur och så ses vi på onsdag för att se hur det går för mig. Någon måste ju kunna behandla en inflammerad sköldkörtel, edokrion ville vist inte träffa mig då jag hade rätt doser levaxin. Deras ända förslag var cortison. Men sen då, hur länge vem ska kolla att det blir bättre....

Idag är jag inne på min femte dag med cortison och inget har hänt utan jag har bara skit ont och är jätte tjock i halsen. Är verkligen jätte trött känns som jag har 40 graders feber fast jag inte har det. Orkar inget bara vill sova.

Har varit på landet i helgen och mys med familjen gick ut med de övriga för att åka spark. Körde en sväng men barnen slutade med att min man fick sparka hem mig på sparken. Det är ju inte klokt att jag ska bli så trött jag som brukar träna två gånger i veckan...

Känner mig verkligen jätte gnällig men det känns som jag snart sprängs jag är så trött på att det bara blir massa konstiga saker med mig och att jag aldrig kan vara solklart fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar