söndag 10 februari 2013

Då var vi här igen

Har varit borta från denna vård sväng ett bra tag. Men nu är jag tyvärr tillbaka. Visserligen har jag under åren som varit haft skov i borrelian men det har ändå fungerat.

Men nu så börjar en ny kamp om en nytt problem i kroppen. Förstår inte varför just jag hela tiden ska få massa konstiga sjukdomar.

Den 25 december 2012 vaknade jag med ett tryck mot örat, är ett så "kallat" öron barn så jag tänkte det är öroninflammation. Väntar några dagar med att gå till doktorn men tillslut åker jag till vårdcentralen och får förklarat att jag har vätska bok trumhinnorna. Får nässpray och lite värktabletter. Sagt och gjort jag firar nyår och allt är frid och fröjd är yr och matt men det är ändå ganska ok.

Jag har under en ganska lång tid kännt mig helt slut haft jobbigt med andning och blivit helt slut av att gå upp för en trapp. Men trodde detta berodde på att jag jobbade ganska mycket och kände mig ganska pressad på jobbet. Kände av att jag mådde så dåligt på jobbet och i mig själv så jag beslut mig för att byta jobb.  Jobbar idag med ett jobb där arbetsbelastningen inte är alls lika hård som innan visserligen är det inget som jag gillar med det passar mig väldigt bra just nu eller inte jag vet inte..

Men nu till de kärnan i problemet. De sista veckorna har jag verkligen mått jätte dåligt i kroppen är ständigt trött, blir slut av att bara gå upp till tunnelbanan har inte tränat på veckor och jag så i vanlig fall försöker träna flera gånger i veckan. På jobbet satt vi och prata om att jag hade vätska bakom öronen och då säger en kollega till mig att det måste vara borta nu efter en månad. Du bör nog gå till doktorn. Sagt och gjort jag bokar en tid hos doktorn.

Vårdcentralen den 30 januari, kommer in och säger att jag har jätte problem med mina öron har jätte ont och högt tryck i dem. Då frågar läkaren men vad är det du har på halsen? Va då på halsen säger jag. Läkaren börjar känna på min hals och tittar in i halsen. Frågar mig om jag har problem med sköldkörteln. Ja men det äter jag medicin för säger jag. Läkaren tittar på mig och säger du detta måste vi börja utreda, men jag vill ge dig lite antibiotika vi kan inte utesluta att du har en infektion.
Men knölen på halsen är inte alls bra. Vårdcentralen börjar en utredning.

Steg 1
Ta en massa blodprover på fredagen dagen efter.
 Steg 2
Göra ultraljud på halsen och detta ska göra på onsdag den 13 februari. Och där efter kommer det nog att göras ett prov på vätskan i knölen.

Så nu är vi igång igen. Alla ni som har följt mig och stöttat mig under borrelia tiden vet hur jag känner in för svensk sjukvård.  Frågorna haglar i huvudet har jag CANCER eller inte? Kommer det att bli bättre med vården denna gång bor ju i ett annat landsting i dag??

Min stora fråga är är ni med och stöttar mig igen mina älskade vänner??

3 kommentarer:

  1. Självklart!!! Det är ju självklart att du ska ha all stöttning du kan få. Kan komma med goa tillrop och tänker på dig!!! Du ska se att de inte är malignt utan gidartad och inget farligt!!! Men förstår att alls frågor haglar och att du inte har nåt stort förtroende för vården. Men vad jag vet så är svensk cancervård bra! Men det ÄR INTE det. Du får försöka ta ett steg i taget. Så länge ingen söger att det är det så är det inte det....
    Stora kramar från mig Kajza

    SvaraRadera
  2. Tack Kajza jag tror att du har rätt att Cancer är man bättre på en borrelia. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har varit urdålig på att visa det, men jag stöttar dig! Hoppas innerligen att du får den hjälp du behöver. Du förtjänar endast det bästa!! Saknar dig! Kram/Elin

    SvaraRadera