onsdag 21 juli 2010

Idag börjar helvetet igen..

Idag började jag med metron igen ska köra 10 dagar jag mår alltid så himla dåligt när jag äter kuren. Det är som att bli gravid igen. Tur att det bara är 10 dagar och inte nio månader. Man måste ju se det positiva i allt så går det lättare.

Det är även en jobbig dag mentalt i dag, jobbar min sista dag i min första butik som jag öppnade för nästan tre år sedan. Den sista juli stängs den ner helt känns jätte tungt men ändå skönt. För efter denna dagen så vågar jag bli sjuk igen om det skulle behövas. Trodde nog inte att det skulle kännas så tungt men det kanske inte är så konstigt när man har levt här nästan varje dag och byggt upp de hela. Blev även utsedd till årets säljare förra året. Ursh och fy det känns jätte tungt..

En sak känns skönt för i morgon börjar en ledighet som vara ända fram till 9 augusti visserligen kommer det att vara en del att göra när vi tömmer butiken men jag kan ändå vara hemma och ta det lugnt Min älskade man går på semester på måndag och är ledig i tre veckor så det ska verkligen bli skönt. Har inte planerat så mycket utan tar dagen som den kommer. Vi har en sak planerad på schemat och det är att åka till Eskilstuna parken zoo men en av mina bästa vänners familj ska bli så jätte kul. Det känns verkligen trevligt att bli med bjuden.. Det var ett tag sedan vi träffades och jag saknar verkligen henne. Har tyvärr inte haft tid och möjlighet att vara den bästa vännen den sista dagar. Men jag tror att hon vet att jag finns här hos henne ändå..

Nej nu är det bara att kavla upp ärmarna och köra på sista dagen...

1 kommentar:

  1. Hej Lotta! Nur var det ett tag sedan sist. Läste att du skall börja med Metron. Hoppas du härdar ut! Tar du Minocyklin samtidigt som Metron eller kanske bara Doxycyklin? Själv är jag inne på min andra "kur" sedan vi kom hem till Sverige. Har också tagit Metro i 10 dagar men av den mår jag inte särskilt dåligt. Men du vet ju hur jag reagerade på Minocyklinen...Inte roligt...Vi åkte till Spanien ett par veckor nu i Juli och det var bara SÅ jobbigt med värmen. Jag undrar om man inte tål värme sämre när man äter alla de här tabletterna. Och att hålla sig undan från solen, det var ju inte det lättaste. I och för sig var det ju så varmt så man ändå bara ville sitta i skuggan. Jag tycker att jag blivit bättre i mitt ben men smärtan är inte helt borta. Det blir nog till att fortsätta att ta tabletter i ett par omgångar till (30-dagars kurer). Kram på dig! Hälsningar Carina från Götet

    SvaraRadera