söndag 18 juli 2010

Livet är som ett ekorrhjul

Ursh vilken helg det blev, den som skulle bli så mysig dottern skulle fira sin födelsedag med grannar och familj solen skulle skina och bara vara härligt...

Men så blev det inte, morgonen börjar med att jag har så ont i kroppen så jag vet inte om jag verkligen ska orka gå upp. Har fått jätte ont i ena sidan av av magen eller vet inte riktigt var man ska säga att det sitter. Men det är som man har håll hela tiden fast man inte ha sprungit. Det heter vist mjälthugg. Men det är verkligen as jobbigt.. Men jag kämpar mig upp och börjar planera dotterns födelsedags kalas..

Åker och handlar och fixar och donar, hem och börjar med lunch. Och då ringer de från en av butikerna och säger att datorn inte funkar. Så det är bara att kasta sig in i bilen och åka ner, kollar på datorn ringer vår suport och får till svar att det är hårddisken som är sönder. Ok kul, men när kan man få den fixad, frågar jag. På måndag men jag vet inte när det beror på om jag får tag i någon tekniker. Så ja det är bara att skriva kvitton och köra kontant betalning.. Fixar kvittens block. Hem igen..

Gästerna kommer om ca en och en halv timma rensa de sista och vad ser man jo det regnar. Det har varit strålande sol, ja i hur många dagar som helst och nu så regnar det...Men det är bara att bita ihop och sedan börja duka inne. Dottern blir besviken det som skulle vara bad kalas.. Men sen kommer alla barn och barnens älsklings kompis (min moster) så nu är kalaset igång. Presenterna öppnas, tårtan delas och alla leker. Och vad hände jo himlen spricker upp och de kan springa ut och bada.. Oh vad glada alla barn blir.. Sen är kalaset slut.. Min moster och mina föräldrar blir kvar på middag så det blir en mysig kväll.. Så lördagen slutade ändå ganska bra till slut..

Och idag söndag hoppas man att det skulle kännas bättre men kroppen är lika tung och konstigt och i mjälten eller vad det nu är. Men det är bara att kliva upp och äta frukost ska ju jobba några timmar känns meningslöst när inte kassa funkar men det är bara att gå till butiken och sälja skor med skrivna kvitton.. Börjar packa ihop sakerna som jag ska ha med mig till jobbet och då upptäcker jag att min plånbok är borta. Frågar sonen om han sätt den han säger den är i lekrummet.. Vi börjar leta men inte hittar vi den där och då frågar jag var då vet han inte. Blir galen var är den. Vi letar och letar till slut hittar min man den i en av barnens hjälmar, man undrar vem som kan ha lagt den där?? Så nu kan jag åka ner till jobbet, kommer ner och ska börja damsuga och vad händer då jo dammsugaren går sönder... Men va fan ska allt bara falla ihop.. När faller jag samman?? Orkar inte en sak till..

Så nu har jag bestämt mig jag ska bara jobba tre dagar till sedan kommer jag att vara ledig i två och en halv vecka och försöka se till att få kroppen att vila och kanske känna att jag har livet under kontroll. För det känns inte som jag har det nu, jag bara springer i de där ekorrhjulet runt runt....Nu måste det stanna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar