söndag 15 augusti 2010

Helvetet har börjat igen..

Ja då är man hemma igen efter en ganska bra vecka på Öland. Vädret var bra, inte alls så regnigt som vi hade trott.

Tyvärr så har jag mått jätte dåligt, har börjat få ont i kroppen igen, har svårt att hålla tätt igen och sedan har jag fått ett jätte högt tryck över höger öra ner i nacken. Och är allmänt stel det känns mindre roligt. Visserligen har jag försökt hålla god min för barnen men det har tyvärr påverkat deras semester. Men jag tror nog att det har haft det ganska bra ändå.

Idag när jag gick igenom veckans skör av tidningar så hitta jag en artikel om Linus 15 år, http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.776623 . Det är verkligen tragiskt, det är på samma sjukhus som en själv inte fått hjälp ifrån. Trodde faktiskt inte att man kunde dö av Borrelia. Så nu börjar man bli lite orolig tänk om man själv helt plötsligt ligger död?? Jag tycker det är jätte jobbigt att börja må sämre då det inte går att få hjälp här i Sverige utan jag måste åka till Tyskland. Så i bland undrar jag om det inte skulle vara lättare att vara död. Känns jätte tragiskt att man känner så men om man hela tiden ska vara rädd för att bli sjuk eller sjukare än vad man är nu. Och du vet om att du inte kan få hjälp det känns ganska tröst löst.

Tyvärr så får jag nog själv se sanningen i vit ögat och in se att jag nog inte blir frisk. Så jag får nog ta och skriva till min doktor och se vilket som är bäst att ta mer tabletter eller åka ner igen, jag vill verkligen inte men går det att ha sitt liv så här?? Varför kan man inte få hjälp i det land man bor i??

Det får bli ett senare problem just nu så är det fokus på att vardagen börjar i morgon, barnen till dagis och jag och mannen börjar jobba igen....

3 kommentarer:

  1. Så här får det inte vara. Hur kan du bli sämre....så var det väl inte meningen att det att det skulle vara. Nu frågar jag dig igen, har du kontaktat solpunkten?, kan du inte satsa på det när inget annat funkar?. Folk har ju blivit frisk som behandlats av honom med kinesologi, Som haft långt framskriden borrelia.

    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. VARFÖR får du inte hjälp här? Vad säger de? Läste artikeln i SN och tänkte på dig och hur de behandlat dig. Tragiskt att det ska behöva vara så här!!

    Skickar en stor kram!
    /Pernilla

    SvaraRadera
  3. hej, vi var nere hos Klemann samtidigt... ser på det du skriver att du har en svacka... ge inte upp, jag har också haft en jättedålig period nu men har forskat lite mer och det är tydligen så att vi måste ha mer IV, det räcker inte med tabletter... det där med trycket du har på höger sida av nacke öra är typiskt borrelia jag har samma fast inte upp mot örat utan mot huvudet/ ögat. det är också vanligt att man blir så här mycket sämre första halvåret minst det är skrömmande men ge inte upp när du kommit så här långt och det kan också va så att du MÅSTE ha mer IV för att bli bättre, jag minns dig i Tyskland efter IVn du strålade ju. skriv gärna om du har lust o prata, jag har startat en egen blogg nu ( eller min pojkvän har gjort sidan) www.minborrelia.se där finns en mailadress om du har lust o skriva. kram H.

    SvaraRadera