måndag 10 januari 2011

Mår Toppen!!

Det är verkligen en sjuk känsla att känna att man fortfarande mår bra fast det har gått tre veckor sen man sluta med IV. Hoppas Hoppas att det förblir det..

Så jag har vågat mig på och sökt lite jobb och har redan fått komma på intervju och har några flera inbokade. Så nu känns det som livet håller på och vända. Det är så härligt.. Jag känner att jag vill leva....
Fick ett nytt recept från Tyskland idag, ska prova en ny medicin Får vi se hur den fungerar. Den ska man äta i fyra dagar sedan uppehåll på fyra. Oj oj vad det kommer vara svårt att komma ihåg men det är bara att skriva upp.

Idag när vi vakna så blev jag ganska säker på att min son lider av Borrelia, han berättar för mig att hans ben känns konstiga och sedan hade han väldigt svårt att gå och han klaga på att han nästan trillar. Gud vad jag längtar efter prov svaret så man slipper gå här och inte veta. Det kan ta upp till tio dagar innan man får svar. Kanske ska ta och mail och fråga hur det går med svaret...



1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag är en svensktalande kvinna från Finland och började få borreliasymptom i oktober. Smittokontakt i augusti antagligen. I 2 månader kämpade jag för att få läkarna, att tro att jag har borrelia. En lång historia. Jobbar själv inom vården. Det gjordes ryggmärgspnktion p.g.a. huvudvärk och domningar i ansikte och hettande öra på samma sida (och ögoninflammation) Är nu på intravenös antibiotikadropp Rocephin eller cetriaxon sedan blir det Doximycin ca 3 månader. Har förstått, att man i Sverige är restriktiv med denna behandling. Åkte in akut idag igen för jag har frossa på natten och har förfärlig känsla i ryggen men inga infektionsvärdena är normala. Är det hematom p.g.a. punktionen borden den smälta långsamt och det borde bli bättre. Den här känslan är underilg. Har ALDRIG haft ryggont än vanliga knutor vis skulderbladen, spänd rygg. Har haft njrsten och vet hur det är. Är ganska rörlig av mig.
    Annars så tror jag din son har växtvärk. Det är besvärligt, vet inte om lite extra magnesium kunde hjälpa. Massage och varmt. Man vet inte varför en del barn får det. Man växer ju faktikst mest på natten! Min syster hade grym växtvärk och grät över det som barn. Hoppas det är det, för det är ofarligt.
    Vad vet du om ryggvärk och borrela?
    Hälsningar från andra sidan viken och hoppas ditt tillstånd blir bättre hela tiden

    SvaraRadera