måndag 7 oktober 2013

19 dagar

Blev inlagd på Danderyd direkt,  en läkare bestämde att de skullegöra operation förbereds på detta. Sen fick jag veta att vi skulle avakta få till en smärtlindring som fungerar. Tyvärr hittar de inget som hjälper skit jobbigt.

En kompis till sa att inte kunde förstå smärtan att jag har. Ett enkelt sätt att förklara är känslan är som att föda barn 24 timmar om dagen.  Vet inte om det är tråkigt men är inte sugen på att ha 19 barn.

Så imorgon ska de oprera in en spiral då jag har så ont så måste de gå tillväga så. Där eftetska jag få tträffa en smärtläkare som ska hjälpa mig med att klara av smättan hemma. De har vart inkopplade tidigare men ej hitta något som lindrar. Hoppas de lyckas nu.

Endomitrios är en kromisk sjukdom så jag kommer att bilda härder hela tiden. Men hormonerna kan göra så att de ska skrumpnas bort.  Om det inte fungerar med denna hormonspiral så kan det bli att jag ibland behöver p-stav eller andea hormon tillägg.  Om detta går blir det att ta bort livmodern och sätt mig i klimakteriet känns både och.

Men provar jag det som de vill och hoppas på att få en bra smärtlindring.

Vill hem till min älskade familj.

Sov gott jag ska försöka alltid läskigt att bli sövd.

Natti natt ♥

1 kommentar:

  1. Snälla säg att du fortfarande har kvar din blogg. Jag är 19 år och har i princip alla problem som du skrivit på alla dina inlägg. När jag läste allt så blev jag ledsen för både din och min (och alla andra som lider av detta) skull. Jag har blivit behandlat som dig i 3 år och jag står inte ut längre.... Behöver någon att prata med

    SvaraRadera