lördag 12 oktober 2013

Värkarna under kontroll

Nu har jag varit hemma i tre dagar och det fungerar ganska bra. Har ganska ont men det är ju ändå på bättringsvägen.

När jag låg på sjukhuset så fick jag värme påsar helatiden och dessa var så bra.  Så min älskade man har varit och köpt något på apoteket som ska kokas i vatten så blir den varm. Inte så stor men den fungerar. Största problemet är att få denna lilla påse ligga på plats. Så har jag lånat min älskade kalsonger (har trosor under) det fungerar faktiskt väldigt bra nu kan jag vända på mig i sängen och följer med.

De tråkiga är att den inte håller värmen så länge som de på sjukhuset gjorde. Nu undrar ni säker varför jag inte använder vetekudde, det skulle vara toppen men vi har ingen Micro. De stämmer vi har ingen Micro. Men min man ger sig inte han ska hitta någon som är varmt utan att behöva köpa Micro, Så han har beställt denna.

 
Är inte detta kärlek, jag älskar verkligen min man tror nog att han älskar mig eller vad tror ni? Hoppas jag får denna på posten på måndag. Och hoppas även den håller värmen längre men enligt mannen så ska det göra det. Vi får se..

Det som känns jobbigast är att jag inte orkar något blir trött och matt hela tiden, Har haft som projekt att hämta sonen varje dag från fritids det har varit tufft.

Så jag var så ledsen igår när jag kom på att jag bokat en fika med en  kompis som jag inte träffat på jätte länge. Vi skulle ses någon stans på stan och jag kände att jag kommer inte våga åka in till stan själv. Så jag tänkte hon kanske kan komma över till mig istället och fika. Så jag sms henne fick inget svar så jag blev rädd att hon bytt nummer då vi inte har ses så ofta sista tiden så kan det har ju hänt. Men då min man även känner hennes man så sms han honom för att se om hon kan ha bytt nummer. Kontenta av allt blev att hon och även hennes man vill komma över på fika. Blev så glad och även min man som fick träffa sin vän.

Nästa vecka kommer nog att bli ganska tuff men många besök inom vården.  På måndag blodprovstagning för att se hur sköldkörteln mår, nu vet jag att värdet är bra för sjukhuset kolla detta. Så jag behövde höjningen som de gjorde efter mång om och men. Sedan på tisdag ska jag gå och träffa den läkare som ska hjälpa mig med att ha kontroll på sköldkörteln så jag inte blir sjuk igen.
Sedan på onsdag ska jag till Nyköping för att ha samtalsterapi med en kvinna som jag verkligen älskar att prata med. För jag känner att jag börjar bli väldigt ledsen och är negativ och denna kvinna kan hjälpa mig att komma igång med att tänka positivt.

Passar även då att vara kvar hos mamma och pappa för att få ha en mys kväll med dem. Bli ompysslad ska försöka få pappa att åka och köpa indisk mat :-) Min mamma jobbar inte heltid så jag tänkte att jag inte skulle ta ett tidigt tåg hem. Så jag kan gå och äta lunch med henna. Det skulle vara trevligt.

Känner mig ganska rädd över att göra denna resa känns jobbigt när man är så matt och äter morfin så man blir lite dum i huvudet. Men jag får försöka att göra det för min älskade man måste jobba så han kan inte köra mig. Och köra bil för min del finns inte på världskartan. Få vila och samla krafter så jag orkar. Undra om man kan boka ledsagare på tåg stationen *fniss*. Jag klarar nog detta som alla säger till mig att jag är stark.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar