måndag 14 oktober 2013

Blodprov

Idag var det dags att gå till vårdcentralen för att kontrollera sköldkörtelvärdet är stabilt, det får jag veta vid läkarbesöket imorgon.

Igår sov jag till halv tolv jag tror inte det har hänt någon gång, att jag har sovit från klockan tio på kvällen till klockan halv tolv. Visserligen hade jag tagit en sömnstablett men den ska inte göra så att man sover så länge. Var också uppe och tog tabletter klockan sex och klockan åtta men somna om varje gång. Det var faktisk ganska skönt att få sova.

Vi hade en jätte trevligt fika besök igår, så härligt att få träffas en stund sitta ner och prata men en kopp kaffe/te och fruktsallad. Jag tror nog att jag njöt mest det var så härligt att inte tänka på hur ont man hade hela tiden. Höra vad som har hänt i våra vänner värld då det var ett tag sedan vi sågs. Så härligt..

Men idag är det verkligen inte kul, jag har jätte ont. Och känner mig så matt och orkeslös. Visserligen hade vi en liten kille i sängen som sov oroligt och råkade sparka mig i magen några gånger. Fast det borde inte vara det som är problemet kan jag inte tänka mig. Mannen är hemma med sonen idag som är sjuk, känns ju skönt att han någon hemma när man inte mår så bra.

Jag har skrivit till endomitriosföreningen för att se om jag skulle kunna få kontakt med någon som har haft denna sjukdom länge och hur det har gått för dem. Jag känner att jag inte hittar så bra information. Vist finns det information men där tycker jag bara att det är info om vad sjukdomen är. Inte hur du kan må och hur olika behandlingar kan verkligen hjälpa..

Kom på att jag har ju fått ett nytt hormonpreparat kan det gör en trött tro och känna sig konstig?

Endomitriosföreningens symbol:



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar