tisdag 15 oktober 2013

Ensam och har ont..

Enligt min man så svimmade jag tre gånger igår, kommer själv bara ihåg engång. Vet inte om det är av att jag har ont eller om det är så att jag dricker för lite. Själv tycker jag att jag dricker bra, men äter kanske lite sämre. Jag vet faktiskt varför det händer.

Har i dag ringt till Danderyd igen för att se ska jag verkligen ha ont fortfarande, för den akut smärtlindringstabletten är slut så de borde ju vara stabilt nu eller vad ska man tro? De ska återkomma till mig när de har fått tag i en av de läkare som har behandlat mig under tiden jag var inlagd.

Just nu tycker jag det är så tufft har ont, känner mig så ensam och förstår inte min sjukdom. När man läser om endomitrios på nätet så blir jag inte så klok. Får vet att vad det är men det finns ingen direkt info om att man kan ha så här ont.

När jag var på sjukhuset så fick jag bara svar att det gör ont att ha endomitrios. Men vi ska hitta en smärtlindring som passar dig och när vi med hjälp av hormonerna och vi har kunnat svultit ut härdaran.

Hur lång tid tar det då? Det finns inte något direkt svar på det.
Ok, jag kanske ska ta och försöka acceptera att det kommer att vara så här ända tills jag dör.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar