måndag 11 oktober 2010

Ett inlägg

Här vill jag dela med mig om detta inlägg som en av mina bästa vänner har skrivit för hon vet hur mycket jag lider och hon vill verkligen att alla ska för höra hur jobbigt att det är att inte få gehör för sin sjukdom i Sverige. Vi hoppas på att detta kan vara en börja till debatt. Något måste hända. Varje gång jag hör Borrelia tänker jag på en viss pojke vid namn Linus var tvungen att dör i Borrelia för han inte fick vård. Ska det vara så? Tänk om det är du eller ditt barn nästa gång.
http://www.sn.se/asikter/inlaggutifran/1.831966

Hoppas att detta kan vara en början på att man blir hörd..

2 kommentarer:

  1. Bra med inlägg i tidningen! Jag tycker du eller be din kompis göra inlägg till aftonbladet för att väcka ännu större debatt!!! Du är ju liksom inte ensam att gå igenom detta helvete!! Många som stöttar dig och många som önskar i det tysta att det uppmärksammas i ett ett större forum!. Lycka till /Carina

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta!
    Din situation berör verkligen mig otroligt mycket! Jag har på sista tiden förstått att borrelia är ett mycket värre och större problem än vad de flesta av oss ens kan ana. MYCKET mera publicitet om borrelia behövs, för i Sverige vet läkarna nästan ingenting om detta och de sjuka lämnas helt utan hjälp - det har jag sett på mycket nära håll i flera fall. En skandal av utan dess like skulle jag vilja påstå! I flera andra länder ligger man ljusår före Sverige när det gäller att diagnostisera och behandla. Så mer publicering om detta och mer press på sjukvården skulle jag vilja se!!! Tack för att du delar med dig av din berättelse Lotta - Hoppas innerligt att du snart blir helt frisk! Kram till dig från Karin

    SvaraRadera