lördag 23 oktober 2010

Ladar magen..

Efter nu några dagars jätte ont i magen och aptitlöshet. Så börjar jag sakta komma tillbaka till livet. Min älskade man var i dag och köpte massa olika kostillskott som jag hade fått tips om att äta. Så nu har jag börjat äta Probimage som innerhåller bakterier probiotika.

Probiotika är nyttobakterier som är bra för tarmfloran och även immunförsvaret. Probiotika har även visat sig bra mot allergier av olika slag. Nyttobakterierna hämmar tillväxten av skadliga bakterier (förruttnelsebakterier).

Har även börjat med en grön tablett som lukta illa som är gjort av alger spirulina.

Spirulina är en encellig, ogrenad, spiralformad blågrön alg. Dess cellväggar består inte av cellulosa som hos andra algers utan av en mjuk cellvägg uppbyggd av komplexa sockerarter och protein.På grund av sitt unika och breda innehåll av näringsämnen har Spirulina kallats för "den gröna mirakelalgen".

Nu borde man få ordning på magen hoppas jag. Annars så får man gå till doktorn men då är jag rädd att de säger att jag måste sluta äta medicinen som jag får från tyskland och hur kommer jag må då?? Jag tycker det är så jobbigt att man inte känner att man kan vända sig till den svenska sjukvården ang denna sjukdom...

Men det är bara att kämpa på...

2 kommentarer:

  1. www.minborrelia.se24 oktober 2010 kl. 23:16

    Hej Lotta.. probiotikan tror jag på ( har läst mycket om näring på både universitet samt alternativt) däremot spirulinan är jag lite osäker på om den ev kan ta bort en del av effekten av antibiotikan då den är så avgiftande.ett tips bara. annars näringsdrycker o pulver tror jag är bra för o ladda med näring. jag tycker att jag fått bra hjälp av näringspulver/ drycker av nåt slag men främst av pressade rotfrukter som vi pressar i en råsaftscentrifug varje dag. men allt är väl ideellt. lycka till nu o Kram! / www.minborrelia.se

    SvaraRadera
  2. Hej!Har förstått att det är jätteviktigt att äta nyttigt och stärka immunförsvaret, spec när man har borrelia. Jag har läst i borreliaföreningens informations-skrift att vissa tror på olika alternativa behandlingar...Jag har hittat TFT-hälsan på internet, de finns i Västerås o Stockholm. Jobbar bl.a med blod o hälsoanalys, kost råd mm. De har också "Frekvensbehandling" med en slags maskin som "slår sönder" borreliabakterierna! Verkar onekligen intressant - men konstigt?!. Vet du Lotta - eller någon annan - något om detta? Info hittas på www.tft.se Sök på "Sjukdom kommer av infektion" Klicka på "Borrelia" i Exempel-tabellen. Om detta verkligen är ett alternativ till långvarig antibiotikabehandlig, så vore det värt att pröva tänker jag....
    Hälsn Karin

    SvaraRadera