tisdag 26 oktober 2010

Varför jag???

Det värsta är inte att ha värk i huvudet,kroppen eller magen utan det värst är alla tankar som far. Just nu ställer jag mig frågan varför är det just jag som blev drabbad av borrelia? Varför kan man inte få hjälp med sin sjukvård i Sverige? Den största frågan är nog varför just jag, kanske är ego men jag skulle så gärna att det var någon annan som drabbades och inte jag...Sen undrar jag om jag någonsin kommer att kunna bli frisk? Och vem kan svara på det, tyvärr ingen utan man får se med tiden.

Det finns tre till som verkligen är drabbade av min sjukdom och det är min familj. Jag verkligen beundrar min man som orkar med mig att jag ena dagen är glad och inte har så ont till att nästa dag har en fru som är som en trasa i sägen. Och stackars barn som ofta får hör nej vi kan inte göra det just i dag mamma mår inte så bra idag...

Men nu är det jag och jag får försöka leva med sjukdomen. Fast det är verkligen inte lätt ena dagen känns allt bra och sedan nästa så är det helt kört igen. Jag vet att det skulle kunna vara mycket värre jag vet många som har hamnat i rullstol osv...Jag ska vara glad att jag kan gå och orkar jobba lite..

Men varför kan man inte släppa frågan varför blev det just jag? Varför valde fästingen mig och inte någon annan??

1 kommentar:

  1. ...det undrar jag med Lotta och jag har inte heller ett svar. Det kan kanske hjälpa att prata med någon eller att tro på något. På en högre nivå kam man kanske tänka på att du lär oss att livet och hälsa är inte självklara och att man skall upskatta varje lilla stund och göra det bästa av det.
    ...men det är lätt att prata när man är inte drabbad, eller hur? Jag vet.
    Skulle viöka så gena kunna göra något mer än skriva bara några tomma ord...
    Kram Robba

    SvaraRadera