fredag 22 oktober 2010

Magen

Igår slog magen bakut igen. Har ont i magen och kroppen vill inte ha det jag äter men det kommer inte upp. Det är verkligen hemskt. Kroppen är helt slut och jag orkar inte något vill bara sova. Så det ska jag bara göra idag sova och sova... Och göra som jag brukar göra ta ett djup andetag och vänta på att det går över....

Föresten är det någon som har tips på vad man kan äta när man mår som man mår allt växer bara i munnen..För nu har jag inte ätit på ett dygn så jag borde kunna få i mig något??

2 kommentarer:

  1. Inte bra med alla dåliga signaler.
    Har du testat typ nutrilett eller liknande shaker/soppor? Med dom får man ju i sig mycket näring och vätska. Vet att du körde något sånt för typ 1,5 år sedan? Kanske har kvar någon påse? /Carina

    SvaraRadera
  2. Stackars dig...dålig mage och förlorad aptit verkar höra till borreliasymtomen. Samma med min dotter. Har inget säkert tips, men ngt flytande i små portioner är nog bra. Kanske äta lite men ganska ofta.
    Samarin el vätskeersättning från apoteket kanske kan få magen att kännas bättre. Viktigt att du får i dig näring så du blir stark ändå...Det finns ett flytande vitamin och mineraltillskott som innehåller "allt": Plus eller Flex heter det. Finns på hälsokosten i en-litersflaskor. Men du måste ju försöka äta lite ändå. Hoppas du är sugen på något...
    Sen vet jag att färsk ingefära hjälper mot illamående. Riv lite och blanda i te, ev med honung.
    Hoppas ngt hjälper.... Karin

    SvaraRadera