onsdag 13 oktober 2010

Skrivelse från patientnämnden

I förgår kom svaret från patientnämnden, jag vet faktiskt inte vad jag hade hoppas på men blev faktiskt ganska besviken.

Jag får som svar att patientnämnden har inte befogenhet att kritisera den medicinska bedömingen som gjort. Patientnämnden beklagar den situation och hoppas att personalbristen som finns inom kort kan utraderats.

Som sagt jag vet inte vad jag ska säga, det är jätte tråkigt att man inte kan få den hjälp man behöver men det jag känner mig mest ledsen över att det är så lätt att skylla på personalbrist.

Har själv personalbrist i min butik men jag låter inte det påverka kunden. Visserligen är det inte lätt att hitta den rätta personen som kan de man behöver. Men jag skulle aldrig säga till kunden tyvärr så har du inte fått rätt sko för vi har personalbrist.. Nej nej det är inte klokt

Men det är bara att gå vidare och hoppas på att det inte händer någon annan det som har hänt mig. Jag har trotts allt fått hjälp visserligen är jag inte hundra bra men jag kan jobba och leva ett ganska normalt liv jag får vara glad för det.

Nu så ska jag börja med en ny kamp, försöka se om man kanske skulle kunna få någon ersättning från försäkringskassan jag tror inte det men jag ska i allafall sätta mig ner och fylla i alla pappren och kopiera alla hundra kvitton man har. Sedan är det bara att skicka in och hoppas på något...

Hur mår jag då?? Jo det är ganska lugnt jag äter min medicin och och försöker sova äta rätt och bara ta det lugnt Men tyvärr så är det massa som händer på jobbet som vanligt. Folk säger upp sig, folk pratar skit, kunderna är få och det tar verkligen på en väldigt mycket. Men annars så är det nog ok, jag har just insett att jag kommer att få leva med att jag inte har känsel i underlivet. Jag vet ju att det finns en del i sjukdomen som blir kroniskt och det är nog det som har hänt. Så det är bara att acceptera att jag inte kan hålla tätt och att jag måste gå på toa efter klockan, men jag lever det är nog det jag måste fokusera på. Innan jag åkte till Tyskland första gången var jag nästan som ett kolli och det är jag inte idag så det har ju faktiskt hjälpt..

6 kommentarer:

  1. Du gör det bra, ge inte upp. Det måste finnas någon som har bättre kunskap och medicin mot detta. Kramar!!!

    /Maria

    SvaraRadera
  2. Du är beundransvärd Lotta!
    Det du berättar visar också att man uppenbarligen måste orka kämpa och "slåss" för att få hjälp, så som det ser ut inom sjukvården. Det borde verkligen inte vara så...vad händer med alla dem som inte orkar???
    Jag bara undrar....

    Lycka till i din kamp - hoppas du får rätt! Både vad gäller hjälp och ersättning!!
    Kram :)K

    SvaraRadera
  3. www.minborrelia.se13 oktober 2010 kl. 23:49

    hej Lotta, du verkar jättestark. tänkte bara på det att det kan ju inte va säkert att det symptomet blir kroniskt hos dig... Klemann sa ju att det kan ta upp till 2 år innan man är bra och att det skulle gå upp o ner. kanske kan du bli bättre eller helt bra. visserligen kan man ju få en ro i en acceptans av sin sjukdom och det kanske ger dig en vila... finns en bön: Gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan samt förstånd att inse skillnaden. den hjälper mig när det är som svårast. har du provat infraröd bastu? många borreliadrabbade har god effekt av det i kombination med antibiotika. vi har köpt hem en o har den nu i lgh. den verkar ge heixheimersreaktioner. stor kram/ www.minborrelia.se

    SvaraRadera
  4. Ett tips: Ta kopia på alla kvitton!!! Dom ska inte få säga att du inte har skickat in dom! Du har säkert redan tänkt på det iallt eftersom du har ordningssinnet. Lycka till /Carina

    SvaraRadera
  5. Hej igen (K, här)

    Jag har gått med i Borrelia och TBE-föreningen.
    Har en brorson med konstaterad neuroborelia OCH jag misstänker på goda grunder att min dotter också är drabbad. Kontakten med sjukvården här i Nyköping är en bedrövlig historia av bortförklaringar och ovilja från läkarnas sida. Har nästan tappat förtroende för dem helt! Finns det inte NÅGON läkare här som är kunnig och villig att ta oss på allvar??? Tips - någon??

    SvaraRadera
  6. Hej

    Tyvärr K så har jag inget förslag på någon som kan hjälpa dig här i Nyköping. Jag har själv valt att åka till Tyskland då jag fick rådet av TBE och Borrelia förbundet. Så jag tycker du ska fråga någon på TBE och förbundet så kan de hjälpa dig att gå vidare med kampen. Lycka till
    Om du vill kan du kontakta mig via mail :chaarlotte.brindesjo@bredband.net
    Kram

    SvaraRadera