torsdag 16 december 2010

Åtta veckor

Oj nu har åtta veckor gått tänk vad tiden går fort. Men i morgon är det sista gången för mig i Huddinge för denna gång vågar inte säga sista gången helt för då blir jag så besviken om jag måste börja med IV igen...

Ska nu se framåt, just nu mår jag faktiskt väldigt bra. Visserligen är jag väldigt trött på kvällarna och får ibland mer ont på kvällen men det är ändå ganska ok. Så det känns jätte skönt.

Kommer visserligen fortsätta med tabletter ett tag till och det vet jag att jag kommer att få göra under en lång tid men det är ändå lättare än att vara tvungen att åka iväg för att någon ska sätta en nål i mig och jag får medicin och sedan ska vi inte tala om hur mycket det kostar...

För oss i familjen börjar jul ledigheten på måndag och det ska verkligen bli skönt att bara få vara hemma och inte göra något hela familjen. Hoppas att tomten kommer med några roliga julklappar så blir lovet extra härligt.. Men frågan är om man har varit tillräckligt snäll??

Tänkte bjuda på fika i morgon när jag kör min sista behandling för att få fira lite med de underbara vänner som jag har fått via denna tiden. Jag kommer verkligen att sakna våra stunder tillsammans. Man kan inte förstå hur skönt det är att möta folk som sitter i samma båt som en annan... Som förstår vad man går igenom och har mött samma stora motgångar inom vården.. Det är konstigt men det känns som vi med borrelia är en lite skara som måste klara oss själv utan någon alls hjälp från svensk sjukvård.. Jag orkar inte tänka på det för jag blir bara så arg.. Hoppas att någon kommer att förstå vad det krävs för att hjälpa oss med Borrelia...

Just nu är det inne med att köpa julklappar till olika projekt utomlands i U-länder, jag tycker det är jätte fint men jag har svårt att förstå varför vi ska hjälpa massa andra utanför vårt land när vi inte kan hjälpa oss själva.. Som om någon vill skänka en gåva till oss med Borrelia så kan ni gå in på http://www.borrelia-tbe.se/ för att lämna ett bidrag.

Vill även tillägga att jag inte alls är emot, Plan, Unicef eller någon annan hjälporganisation tycker de gör ett jätte bra jobb, men det känns ganska hårt när man inte kan få någon hjälp i vårt eget land...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar