tisdag 2 november 2010

Dag nummmer två

Idag var jag för andra gången i Huddinge för att ta dos nummer två. Det går ganska bra men det är tufft att åka känner mig lite trött efter behandlingen men det går ändå bra. På dagens behandling träffa jag en till tjej som också går och få behandling. Hon är från Uddevalla och har gått på behandlingar i sex veckor... Så nu har jag träffat två tjejer som går på glömsta.. Tänk att vi är så många som måste behandlas för detta.

På Glömstapoolen är det inte gratis att gå utan det kostar också pengar som det gör i Tyskland men det är inte alls lika dyrt. Idag betalar jag 470kr per dag för behandling och Doxyferm IV, sedan tillkommer kostnaden för metro men den är inte så dyr den kostar bara 10kr om dagen. Sedan tillkommer ju bensinen till och från Huddinge men det är så skönt att få vara hemma komma hem till sin familj varje dag.. Men förstår inte varför det måste vara så dyrt..

Efter besöket i Huddinge fick jag tyvärr kasta mig ner till Norrköping för att lösa ett personal problem i dag. Har en praktikant som skulle vara hos oss i en vecka men det funka inte alls så jag fick be henne avsluta sin praktik i dag och det var verkligen det värsta jag har gjort i hela mitt liv... Det var verkligen skit jobbigt, men de sägs att första gången är jobbigast..

I morgon blir det Huddinge igen, dottern är sjuk så hon får följa med i morgon igen. Men efter behandlingen ska vi verkligen inte göra något utan bara åka hem och spela spel och bara vara. Just nu är jag verkligen as trött...Hoppas morgon dagen blir bättre..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar