lördag 20 november 2010

Svensk sjukvård???

Igår ringde en kollega till min man hem till oss och ville ha hjälp och råd om borrelia. Det visar sig att hans kompis hade blivit utskriven från sjukhuset, med ingen hörsel, såg inte något och kunde inte gå. På sjukhuset ville de inte göra något för det kunde inte hitta något. Men själv misstänker han borrelia. Pratade lite med honom och gav honom lite råd hur han skulle kunna få hjälp men tyvärr som alla vet så blir det inte i Sverige. Första steget de ska göra är att skicka blodprov till Tyskland.

Efter ett sådant samtal blir jag ganska låg för jag blir så arg, tänk hur många som får gå och vara sjuk i denna sjukdom utan att få hjälp. Det får mig att bli så arg och besviken på Sverige att man inte kan vara öppen för att det finns medicinering för borrelia.. Jag blir så arg...

Har nu gjort tre veckor av min behandling och det börjar bli jätte tufft, ont i huvudet, fryser och värk i kroppen. Men det ska ju vara bra men nu tycker jag det är tufft. Det är skönt att jag inte jobbar denna helgen. Barnen är sjuk så då kan man med gott samvete bara ligga i soffan och titta på film.. Så jag hoppas att jag har samlat tillräckligt mycket krafter för att klara en vecka till.. Det ska gå.. Nu är det bara fem kvar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar