torsdag 18 november 2010

Tragiskt

Är det inte tragiskt, idag när jag var på behandling så sitter vi sex stycken i samma rum och får behandling. Alla har en sak gemensamt och det är att vi har borrelia olika svårt drabbade men ändå. Där sitter vi och betalar för den att få dessa medeciner och råga på allt så betalar vi den själv. Och det är för att Sveriges läkar kår inte tror på denna behandling.

Men hur kommer det sig att sex personer sitter gladligen och får denna behandling några mil i från sin hemort, vissa av oss har även varit i Tyskland för att få vård. Om det inte skulle hjälpa varför skulle vi betala alla dessa pengar för att må bra?? Jag undrar varför kan ingen höra på oss och se att vi blir bättre av detta...

Jag är så himla trött på att behöva åka i väg till Huddinge varje dag och betala dyra pengar för att få vård som man borde få inom landstinget... Men nu är det så att vi inte får det och jag vill leva så jag tar och betalar detta, men är det inte sjukt att du måste betala för att leva ett normalt liv??För att man har fått borrelia.

Det finns en driv kraft som gör att jag står ut och det är att jag ser att många av dem som går på behandlingen med mig blir bättre, bara man inte ger upp det tar tid.. Jag är glad att man har dessa människor runt sig för de vet hur det är att vara sjuk och hur man ska göra med alla olika mediciner och även de reaktioner man får av medicinering.. Men mer man pratar om det så inser man att det är säkert massa som har denna sjukdom fast de inte vet om det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar