söndag 28 november 2010

Vad händer..

Vet inte vad som händer i min kropp, igår kväll börja jag få så extret ont i ryggen igen. Så jag gick och la mig och när jag har legat en stund som börjar vänster ben domna. Jag har aldrig haft problem med vänster sida men nu så känns mitt ben som en stor fet klubba..Hmm undrar varför det har blvit så här??

kan det vara för jag är super förkyld också? Fick mensen? Eller är det borrelia som spökar? Får fråga de andra på behandlingen de har säkert ett bra svar..

Så idag blir det inte mycket gjort jag orkar inte har jätte ont i ryggen känner mig som en gammal tant so stapplar fram, hoppas slippa ta fram gå stolen. Det skulle vara knäckande..

Tänkte ringa och fråga Doktorn i morgon om jag skulle kunna öka IV med metro så jag får lika mycket som jag hade i tyskland. Skulle kunna våga mig på det nu när jag inte ska jobba längre.

För jag har ju ingen butik längre jag har inget alls kvar. Har inget ansvar får inte göra något. Nu är det någon annan som bestämmer över mina tillgångar och skulder. Känns skönt men ändå skit jobbigt. Det känns som jag inte duger längre, jag finns inte längre..Misslyckade med att klara av detta och bekämpa borrelian.. Och sedan har jag blivit tvungen att göra livet surt för andra personer.. Tänker på min personal som har kämpat så för att detta ska funka och så sparkar jag bara iväg dem för jag inte orkar driva detta längre. Känner mig så misslyckad..

Den stora frågan är även hur gör jag nu? Vad ska jag göra? Sjuk, men kommer jag bli frisk? Kommer jag kunna söka jobb? Det skulle vara bra med en inkomst till och sedan om jag ska vara ärlig så är jag rädd för att bara gå hemma..

Ska börja med att försöka ta en dag i sänder sen så får vi se vad som händer. Det kanske blir sol efter rensken...

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du gör helt rätt som satsar på dig själv även om det känns väldigt jobbigt och svårt för dig att lämna företaget. När du är bättre vet du hur du startar eget igen!!
    Under tiden du är hemma tycker jag att du ska satsa på att skriva en bok....hur du upplever det hela, hur det är att leva med det. Hur du och alla i din närmaste blir drabbade. Hur mår dom? Ingen fakta bok utan kanske mera en biografi med mycket fakta inslag! Gå en skrivarkurs så du får med flödet.

    Denna bok tror jag skulle vara till hjälp för dig själv nu när du lever med det och även för många andra! Även om ingen vet hur slutet kommer bli så tycker jag det vore kanon. Du KAN om du bara vill!!!

    Du vet att du har många som kan ge dig input om sina upplevelser och intyga att Sverige suger när det kommer till borrelia!!!

    Låt alla andra veta det också genom en bok....så får du fortfarande behålla friheten som att ha eget företag...bestämmer när du vill skriva...har ingen direkt chef och du får känna att du gör något för dig och många andra. Framför allt något meningsfullt och som kommer ha betydelse för dig, din familj och alla andra!!

    Vi alla andra vet att du kan och klarar av detta och vi vet också att du innerst inne vet det också!! Gäller bara hitta det där lilla extra inne i dig som du vet att du har för att sätta igång!!

    Kram Carina M fd B

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta
    Läser om hur du plågas - men du kämpar! Du är så duktig i din kamp tycker jag. Du skriver att du känner dig misslyckad, men det är du verkligen inte alls!!! Det är i stället modigt att ta ett så tufft beslut som att lägga ner sin firma. Men det är säkert det rätta för dig nu och då gör du helt rätt. Jag är övertygad om att din personal förstår dig - och varför du måste göra så här. Du skall också veta att det konstigt nog, är väldigt vanligt att man känner sig just "misslyckad" när man är sjuk. Det är ju helt irrationellt och "fel" att tänka så, men inte ovanligt alls - det vet jag bl.annat av egen erfarenhet. Nej du gör helt rätt som sätter din hälsa främst, det måste du - allt annat vore fel. Så nu håler vi tummarna på att du SNART skall känna dig bättre!

    Carinas förslag om att skriva ner din berättelse tycker jag var utmärkt, om du orkar. Det behövs verkligen sättas fokus på hur borreliadrabbade (icke-)behandlas i Sverige. Min brorson tex, som har borrelia sen sommaren 2009, lider fortfarande..efter besök hos åtta olika läkare har de nu satt in EN liten åtgärd: han får sjukgymnastik mot värk i huvudet och käkarna. Kanske bra, men det räcker ju inte!Skall man skratta eller gråta?

    Sköt om dig nu :)
    Kram från Karin (som skrivit till dig tidigare)

    SvaraRadera