fredag 10 september 2010

Pforzheim dag 1

Nu så är jag och min dotter på plats i Pforzheim, hotellet är faktiskt ganska ok men varmt och vi har rum ut med gatan men det får gå. Vi lyckades ta buss och tåg från flygplatsen och kom fram utan några problem. Men vår resa startade tidigt i dag kl fem så dottern har sommnat som en klubba säl..

Hur känns det att vara här igen, jo ångesten kommer över mig lite fast jag har dottern med mig att jag ska vara här i två djävla veckor och springa till kliniken varje dag två gånger om dagen se samma butiker och samma parker och samma bänka och ja gud vet vad.. Men jag ska se om jag orkar så kanske jag och dottern tar och åker i väg en sväng nu i helgen fick tips om någon bra park där man kunde få klappa djuren det var vist bara 10 minuter med buss, så det kan verkligen vara något..

Ja i dag började jag med min första IV och jag kände direkt att jag blev jätte trött vet inte om det var den eller om det är hela saken att vara här som gör det. Ska nu i helgen äta massa tabletter för att senare starta IV igen på måndag så då börjar det på alvar jag får springa fram och tillbaka dagarna igenom.

Men i morgon och på söndag har jag fritt så då ska vi nog hitta på något roligt jag och dottern men först ska jag försöka sova i detta kvava och varma rum, vet ni de hade elementet på och det är 22 grader varmt ute. Lite konstigt tycker jag....

14 dagar kvar...

4 kommentarer:

  1. ja nu gäller det att stå ut Lotta, håller på dig!

    SvaraRadera
  2. www.minborrelia.se11 september 2010 kl. 07:11

    Hej Lotta! vad stark du är som åker ner igen.. bra du har dottern med dig.hoppas att du blir bättre igen nu som förra gången.vilket hotell bor du på nu? vad säger Klemann?? Kram www.minborrelia.se

    SvaraRadera
  3. Du är i rätt händer men det vet du ju redan.
    Luktar rummet rök? Är det nedför backen? Jag & min dotter va där 2007. Dr Klemann räddade hennes liv, jag är säker!
    Skönt att ni slapp åka autobahn flera timmar, att man nu kan flyga nästan ända till Pforzheim.
    Tack för att du har bloggen & delar med dig från min facebook Borrelia grupp :)Lycka till och massa kramar / Eva Eklund

    SvaraRadera
  4. www.minborrelia.se12 september 2010 kl. 10:52

    hej Lotta, hur går det , känner du dig bättre har du fått några nya mediciner, har du hunnit träffa Klemann? vet vilken kycklingbar du menar :) vi åt där ofta. skulle också vilja åka ner igen men tycker den långa resan känns oöverstiglig just nu. maila mig gärna på min blogg.. MVH H.

    SvaraRadera