torsdag 16 september 2010

Pforzheim dag 7

Idag blev det stor sorg för min dotter här i Pforzheim, vi hade packat väskan för att gå till badhuset. Vi hade fått veta på kliniken på morgonen att på torsdagar så var det varmbad som gällde. Härligt tänkte vi och börja gå mot badhuset och när vi kommer till entrén så står det att det är stängt till den 26 september. Jag trodde inte mina ögon va har det stängt och då ser vi att de håller på och renoverar det.. Hmm konstigt att ingen på kliniken visste det..

Men vad gör vi nu min dotter är så besviken hon hade verkligen sett framemot det. Så vi går hem igen och packar om vår väska och och åker till Wildpark och har picknick i höst solen det var mysigt det med. Och då fick vi även se tre lo djurs ungar.. Man kunde stå där hur länge som helst och bara titta på dessa underverk här ser ni en av dem med sin mamma och mamman hon prata hela tiden med sina små ungar. Det var verkligen ett härlig upplevelse i allt det tråkiga.. Så vi hade verkligen en mys stund i höst solen..
Sedan var det dags att ta sig tillbaka för att gå på dagens andra IV, men först han vi med en fika på stadens roligaste glass café, jag passade även på att fira med en kaka då jag i dag har fått behålla maten hela dagen, så varför inte synda ordentligt..Så det kanske är på väg och vända är faktiskt inte lika trött i kväll men det kan ju också ha med att jag har fått ha kvar maten i magen...
I morgon blir det sista IV för denna veckan sen blir det helg här i Pforzheim och då är det även helg för mig och min dotter vad vi ska hitta på det har vi inte bestämt ännu men det kommer säkert bli en resa till Wildpark.http://www.pforzheim.de/umwelt-natur/naherholung/wildpark.html eller så blir det en tåg resa till Stutgard...
Nu är det bara 8 dagar kvar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar