onsdag 15 september 2010

Pforzheim dag 6

Idag har det slagit om i Tyskland när vi vakna i morse så var det kalt och regnet hängde i luften. När vi gick till först IV så hade vi alldeles för lite kläder. Så efter IV blev det att en shopping tur. Så nu har vi jackor båda två men det blev inte så billigt men snygga är vi nu i alla fall.

Dotter min har verkligen tur när hon är på IV alla tycker hon är så duktig så hon blir bortskämd av alla med söt saker så undra hur hon kommer se ut när hon kommer hem. I dag fick hon godis av en annan patient på kliniken för hon var så duktig och söt.. Man kanske skulle bli lite och se söt ut :-)

Idag är verkligen det jätte jobbigt, det verkar som kvällarna blirvärst får jätte ont i huvudet och feber. I dag har jag även haft jätte ångest över att jag är här och att min dotter ska få se hur dålig jag blir och att jag bara gråter och vill hem för jag inte orkar med detta. Men samtidigt så tycker jag det är jätte skönt att ha henne här. jag blir galen varför ska det vara så här???

Jag tror jag måste ta det lugnt och inte ha så mycket ångest över att jag inte kan underhålla min dotter 24 timmar om dagen. Det kanske även kan vara nyttigt att hon inte har roligt hela tiden hon kanske även vill bara få ligga i sängen med sin mamma och titta på film och bara mysa. Det kanske är det hon vill allra helst.. Men varför är man så klok när man skriver och tänker men när ångesten kommer så kan man inte tänka en ända positiv tanken.. Är det någon som har ett tips om hur man ska göra för att dämpa ångesten??

Men i morgon ska vi försöka komma i väg till badhuset så vi har köp varsina handukar i dag. Badkläder hade min älskade man sett till att vi hade med oss. Så det ska faktiskt bli skönt har hört från kliniken att det ska vara ett jätte bra bad och roligt för barn...

Nu så är det bara 9 dagar kvar...bara 12 IV kvar..

1 kommentar:

  1. Skaffa en livcoach någon som du kan prata ut med och som ger dig verktyg hur du ska hantera ditt inre. Psykolog gör inte alls det på samma sätt. Säg till så kan du få telefonnummer till olika kontakter.

    Du kan alltid fråga din dotter vad hon vill göra, hur hon ser på det hela och på så sätt få en förklaring/information hur hon tycker/ser på det hela istället för att tro att hon vill göra något på något visst sätt. /Carina

    SvaraRadera