lördag 18 september 2010

Pforzheim dag 9

Idag har vi varit lediga från besök på kliniken så det har inte varit några IV hurra vad skönt. Vet inte vem som tyckte det var skönast jag eller min dotter. Så vi sov lite längre än vad vi brukar göra sen så gick vi till tågstationen för att åka till Karlsruhe för att gå på zoo http://www.karlsruhe.de/stadt/tourismus/kultur/gruenanlagen/karlsruher_zoo.en.

Vilket zoo, vilken park det var verkligen det bästa zoo jag har varit på. Det fanns massa djur och titta på elefanter,isbjörnar, flodhästar jag skulle kunna göra listan lång. Och det bästa av allt var att man kunde åka båt igenom parken eller åka det kanske är för mycket sagt man gled fram.. Så härligt och vilken utsikt och mitt i allt detta så får du uppleva ett vattenspel där du sitter och njuter i din lilla båt. Kan bara säga härligt härligt..

Sedan blev det tåget hem tillbaka till Pforzheim för att avsluta med en god middag. Sedan blev det lördags mys i sängen. Igår hade vi svårt att få något att funka på web TV men TV4 anytime kan man lita på så vi börja titta på halv åtta hos mig, nu så är dottern helt såld... Så det blir att plöja alla gamla avsnit..

Så dagen har varit kanon dag men tyvärr så kommer min huvudvärk smygande tillbaka den har varit borta i två dagar men nu är den där igen. Känns så tråkigt på en så bra dag.

Tror nog att det lutar åt en ligga i sängen dag i morgon det är ju ändå inte så mycket man kan göra på en söndag i Tyskland förutom att fika och äta inte för det är fel.. Så en fika och middag blir det men annars så tror jag vi intar sängen...

Nu är det bara sex dagar kvar sen så är man hemma igen, så skönt så...Längtar så efter min man och son. Man känner sig inte hel när man är i från varandra.. Jag brukar gemför mig och min man med salt och peppar, är bäst tillsammans funkar inte var försig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar