lördag 11 september 2010

Pforzheim dag 2

Idag har det verkligen varit varmt jag tror nog att det har varit över 26 grader. Det är ganska jobbigt att vara i en stad där det inte finns något direkt bad ställe inte för det hade hjälpt för jag får vverkligen inte vara i solen..

Så vad har man gjort en dag som denna gick först och titta lite i affärer och sedan blev det en lunch i skuggan under ett parasoll dottern hitta pasta och jag åt en schnizel eller en var lite sagt det var två man fick. Oj oj vad mätta vi var. Sedan gick vi hem och vila. Därefter gick vi ut och leta lekparker och gud vad många det finns och vad roligare saker de har så nu klättrar min dotter runt och jag sitter och tittar på. Till middag hade jag lovar henne att få äta på Mac Donalds och vet ni vad den hade stängs ner och flyttat så hon blev så besviken. Men jag hitta något likande med det var bara Kyckling som serverades men det var faktiskt väldigt gott..

Hur mår jag då har fått jätte ont i huvudet men det ska ju alltid vara bra när man får det för då tar behandlingen Men min mag har verkligen fått fnatt.. Så det ska bli spännande och se hur det blir när vi sätter igång på alvar på måndag..Men det tar vi då orkar inte oroa mig för det i dag..

I morgon är det söndag och då är allt stängt men det finns en Wildpark som är öppet där man kan klappa djur och leka så vi tar nog och försöker ta oss ditt. Ska bli spännande och se hur det är att åka lokaltrafik här i Tyskland, tåg har vi provat på men inte lokal buss... Men jag har fått info om var den går och vilken hållplats jag ska gå av så det borde gå.

Så nu är det bara att sova och sedan får vi se hur morgon dagen blir ska vist bli lika varmt i morgon...

Nu är det bara 13 dagar kvar..

1 kommentar:

  1. Hoppas herxandet inte blir för hemskt!
    Men som sagt det händer grejer:)
    Kram och hoppas du får sova/EvaFBborreliaGrupp

    SvaraRadera