söndag 12 september 2010

Pforzheim dag 3

På det hotell vi bor på Am Theater har en lite annorlunda sak man bestämmer vilken tid man ska äta frukost vet inte vad som händer om man inte kommer den tiden som man har sagt. Men det är lite roligt.. Så vi har frukost kl nio på helger och åtta på vardagarna...

Idag är det söndag och i Tyskland blir det verkligen söndag när söndagen kommer. Så idag har alla butiker varit stängda och det finns bara matställen som är öppen här i krockarna så jag och min dotter bestämde oss för att ta den lokala bussen till Wildpark. Vi hoppar på en buss utanför vårt hotell sedan bar det i väg vi hade inte så stora förväntningar på detta. När vi kommer ditt så förstår jag var tyskarna i Pforzheim gör på söndagar. Vi kommer till en underbar park med djur och lekställningar. Så det blir en kanon mysig dag vi strosar fram och tittar på alla djur dottern köper lite mat till djuren så hon kan mata alla djur. Passar även på och äter lite lunch i parken, jag trodde jag köpte en korv med bröd men det var en stor korv kotlett var inte det godaste man har ätit men helt ok.

När vi kommer tillbaka till hotellet så avslutar vi dagen med att ta en stor glass tillsamman på ett café för sedan gå upp på rummet och vila lite innan vi ska ut för att hitta något ställe att äta på. Idag blev det på en Italiensk ställe där vi dela på en pizza det var verkligen kanon god. Det visste jag visserligen för jag och min man åt där förra gången när vi var här sist.

Efter maten blev det att gå tillbaka till hotell rummet och göra sig klar för kvällen och då känner jag att det är som att kliva in i en vägg. Huvudet värker och kroppen brinner som eld. Jag vet att det är nog herxheimers reaktionen som börjar komma det ska vist vara positivt men jag hatar när det kommer för det kan verkligen bli jätte jobbigt om det blir som sist när man har sin dotter med sig..Men det kanske vänder när jag i morgon börjar med IV man får hoppas på det. Nej det är bara att försöka sova och hoppas att morgon dagen inte blir så tuff...

Nu är det bara 12 dagar kvar..

1 kommentar:

  1. Kämpa på Lotta, håller tummarna på att du blir ordentligt frisk, tycker så djävla synd om dej och hur du blivit behandlad av vår svenska sjukvård.
    Fina bilder du tagit i Wildpark och på dottern.

    Många kramar till er båda
    // Micke (din gamla arbetskamrat)

    SvaraRadera