tisdag 7 september 2010

Tragiskt var ordet...

Igår när jag kom hem från jobbet så ringde telefonen. Svarar och då är det en tjej som har samma historia som jag har ang sjukvården. Hon har visserligen fått turen att de har kunnat få ett positivt svar här i Sverige på ett borrelia test men hon har ändå svårt att få vård. Så jag ställer mig verkligen frågan vilket konstigt land vi lever i man får en sjukdom som är vanlig i Sverige men ändå kan man inte få vård för den?? Visserligen får man kanske vård men inte den rätta som kan få en att bli frisk...

Det känns verkligen tragiskt att det är så många som går där ute och har borrelia många kanske inte ens vet om att de har det utan bara går och mår dåligt. Jag har pratat med tre stycken denna månad som funderar på att vända sig till Tyskland för att få vård men vill veta lite mer om hur det går till. Det är verkligen tragiskt att man måste åka till Tyskland för att få hjälp... Och då ska jag säga att det inte är det enklaste beslutet att ta om man ska åka eller inte för det kostar grymt massa pengar och sedan behöver man lämna sin familj för ska man ta med sig familjen också så blir det verkligen jätte dyrt..

Jag förstår verkligen inte varför kan man inte få samma vård här i Sverige?? Jag blir så arg så arg så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Det känns lite som det som gäller just nu åk till Tyskland eller dö...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar