torsdag 23 september 2010

Pforzheim dag 14

Äntligen ska vi snart gå på sista IV för denna gången. I dag hade jag samtal med Dr Klemann vi ska ta och prova en annan typ av medicinering i Sverige nu men det bästa är om jag kan komma ner och köra två veckor till med IV. Men det vill jag verkligen inte för jag orkar faktiskt inte med detta en gång till. Det är så psykiskt påfrestande Så jag tar nog en chansning och kör på tabletter och se vad som händer. Måste jag åka så får jag ta den saken då men kommer nog att vänta tills det blir riktigt illa...

Nu har vi shoppat det sista inför hem resan. Presenter till alla nära och kära. Dottern köpte även en blomma till personalen på Kliniken för hon tycker de har varit så snälla mot henne. Hon är så söt min lilla dotter. Få se om de blir glada.

Sedan blir det att äta något till kvällen och sedan packa för att gå upp i morgon bitti och ta taxi kl 06.00 till flygplatsen. Så till lunch i morgon är vi hemma i Sverige igen. Det ända tråkiga med att lämna Tyskland är att det är i ca 25 grader varmt här, men det ska vist vända :-)

Sen på lördag börjar verkligheten igen då blir det jobb igen och fest i gallerian....

Nu är det sista dagen sen blir det Sverige....

1 kommentar:

  1. Men är det inte bättre att köra en omgång till nere i tyskland och verkligen satsa på att bli frisk till 100% iställt för att åka ner när det är som värsta. Göra ett tokryck även om det är jättejobbigt. du har ju en underbarfamilj och om du kontaktar någon terapeut eller coach eller psykolog som kan peppa dig undertiden så kommer det bli bra långsiktigt. Visst inte alls kul att åka ner dit och må dåligt men det måste väl vara värre att bli sämre och sämre och sedan dra i livlina.

    SvaraRadera