fredag 17 september 2010

Pforzheim dag 8

Har nu varit vaken i ca tre timmar kan inte sova hela kroppen brinner jag vet verkligen inte vart jag ska ta vägen. Går inte att få något svalka i rummet. Kan inte koncentrera mig på något går varken läsa eller titta på web tv. Vad gör man på ett hotell rum mitt i natten jo tänker..

Dottern ligger och sover så gott brevid mig när man tittar på henne så önskar man att man var så liten och bara slapp tänka på allt och bara få vara den som någon tog hand om en. Varför måste det vara så jobbigt att vara vuxen??

Snart är det dags för ännu en dag med IV besök hos Dr Kelmann och hans snälla sköterskor. Det känns tryggt att gå till dem men det skulle vara så mycket skönare att få ha dem i Sverige. Jag känner verkligen att min kropp måste ha denna typ av behandling den tar mycket mer än tabletterna. Visserligen har jag mått jätte dåligt denna gången men det är kanske som de säger att det dödar cellerna jag vet inte.. Men i dag har en liten känsla kommit tillbaka har känt några gånger att jag behöver gå och kissa. Men är fortfarande orolig över att det inte kommer att gå så jag springer fortfarande efter klockan det kanske jag aldrig slutar med gå i förebyggande syfte. Kommer nog alltid vara rädd för att känslan ska försvinna och jag kissar på mig..

Den stora fråga jag har just nu är varför tror ingen i Sverige på denna behandling när den uppenbarligen hjälper? Jag träffa en tysk i går som berätta att den här behandlingen har verkligen räddat hans liv han hade inte kunnat gå ett steg och nu gick han med kryckor.. Ja jag vet inte vad man ska säga?? Har hört dessa mirakel historier förut. Har fått veta via min blogg att det är många andra Svenskar som har varit och besökt Dr Klemann som säger samma sak han rädda mitt liv...

Ska det vara så att man som Svensk måste åka till en tysk stad som heter Pforzheim för att få hjälp med en sjukdom som vi dag är så medvetna om att vi kan få i Sverige... Man hör varje dag att man ska skydda sig för fästingar och man måste TBE vaccinra sig är det för att Svenska läkare vet att de inte kan hjälpa oss om vi får Borrelia... Det blir dagens stora fråga?

Bara 7 dagar kvar när helgen är över så är det nära...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar