tisdag 14 september 2010

Pforzheim dag 5

Idag kan jag verkligen vara stolt över min dotter, i morse på IV så var det mycke folk så vi fick vänta ett tag innan vi fick komma in och sedan när vi kom in så blev det fel på nålen så medicinen hade inte gått in i kroppen som den skulle så vi fick göra om det i andra armen så det blev en jätte lång stund på kliniken tre timmar. Och där sitter min dotter och rita och fixar och trixar utan att bräka men det är ganska lätt att vara snäll när personalen är så himla snälla mot henne. Idag bjöd Dr Klemanns fru henne på choklad och då var lyckan verkligen stor. Sedan har hon även hitta en favorit bland sköterskorna Frau Wagner, hon fick i dag fyra teckningar. Frau Wagner vill måla tå naglarna på henne för man ska inte gå barfota utan målade naglar vi få se hur det blir med den saken..

Själv har jag fått herheimers reaktion och det ska vara jätte positivt som Dr klemann säger hela tiden Gut Gut. Så nu ligger man här med feber och har jätte ont i kroppen. Får tyvärr inte behålla så mycke mat häller så det är ganska tufft. I dag när vi kom hem så höll jag på att svimma så dottern fixa vatten till mig och så fick jag ligga i sängen och få tillbaka kraften en stund.. Så i kväll blev det en middag bestående av yohurt med smörgås för mig och dottern jag orkar inte gå ut och äta. Men dottern tyckte att det bara var spännande picknick på hotellet tur att barn kan se det som en lek.. Men jag tycker det är as jobbigt just nu skulle jag kunna säga nej jag orkar inte mer och åker hem står inte ut att det ska vara så här hade hoppas på att jag skulle känna en vändning.. Får ge det några dagar till som tur är så är mina blodprover bra så kroppen klarar av behandlingen. Så det är positivt..

Nu är det bara 10 dagar kvar.

2 kommentarer: