söndag 20 juni 2010

En depig söndag...

Idag är det en tuff dag, har ont i ryggen som attans vet inte varför men ont gör det. Undrar om det blev mycket i veckan, det var ju fullt ös på jobbet. Och igår var det helt galet han aldrig sitta en stund. Men jag tycker ändå att jag har tagit det lugnt och inte jobbat så mycket i veckan... Så jag har verkligen inte gjort något alls i dag. Var ute och cykla en stund med familjen sedan har jag faktiskt bara sovit..

Nu i veckan blir det ganska lugnt jobbar måndag och torsdag så jag ska inte klaga. På onsdag ska jag på Totte och Zilla med barnen och syran ska bli så härligt hoppas på bra väder. Ska även träffa min läkare på vårdcentralen och se hur hennes inställning är till min sjukdom och min behandling skulle vara skönt om de vill kunna ta sig an mig om jag blir sämre igen.. Det är lite långt till Tyskland men jag kommer aldrig att tveka att åka ditt igen om jag måste..

I morgon börjar jag även på min andra medicinerings omgång, så då har man full medicinering igen. Hoppas att det kommer att gå bra och köra igen. Så det är nog tur att man inte jobbar så mycket nästa vecka.

Gud vad jag tycker livet är tråkigt när man aldrig vet hur man mår och hur man kommer att svara på de olika medicinerings omgångarna. Skulle så gärna vilja att livet blir som vanligt om jag nu kommer ihåg hur det var när det var som vanligt...Det känns så hopplöst att man ena dagen vaknar och mår piss och nästa mår man som man aldrig hade mått dåligt. Jag blir alltid så besviken när jag mår dåligt fastjag vet att det kommer att vara så här till och från. Varför kan jag aldrig acceptera att jag har en sjukdom BORRELIA!!! jag är så trött på att vara sjuk när ska det ta slut...

Hade hoppas att någon från vår lokala tidning hade ringt upp mig så man kunde få till en artikel inte för jag vill ha publicitet. Jag vill så gärna att så många som möjligt får vet hur mitt illa behandlad jag har blivit av vården och hur jobbigt det är att inte kunna få hjälp i Sverige. Tänk att man inte kan få vård för en så vanlig sjukdom som borrelia i Sverige.. Skulle vara ännu roligare om man kunde hjälpa några i Sverige så det slipper gå igenom samma helvete som mig..

Nej nu måste jag ta och skärpa till mig och inte deppa ner mig. Ska ta och fixa lite mat har några rätter kvar från veckans Linas matkasse. Undra om man ska unna sig ett glas vin för i morgon kan man inte ens lukta på korken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar