fredag 25 juni 2010

Midsommarafton

Ja då var det midsommar afton helgen som alla längtar efter och samlas för att ha trevligt och umgås. Det även den dagen man är så orolig över vilket väder som ska erbjudas. Idag så ser det ut att kunna bli sol men ändå lite regn..

Jag vaknar upp kvart i sex, och har så ont i kroppen så det är svårt att ligga kvar. Så nu blir jag lite orolig att jag kommer vara helt slut när gästerna kommer. Får försöka sova en stund innan smärtan kanske blir mindre om en stund. Men det sägs att det är positivt att jag får ont så jag får trösta mig med det.

Igår satte min man upp vårt party tält som inhandlades för ett tag sedan så vi kunde skydda oss för regn i dag. Nu tror jag inte att vi behöver det för regnet utan för att jag ska inte få sol på mig. Tänk alla vill att det ska vara sol och varmt så man kan njuta. Och jag vill att det ska vara tråkigt väder för jag mår sämre när det är varmt med det ska vist bero på medicineringen Men nu så är jag inte så elak så jag bara tänker på mig själv så jag tycker det är kanon att det är fint väder. jag kan alltid sitta under skuggan..

Kom på att jag måste tyvärr åka och handla i dag då vi missa lite till dukningen i går när jag handlade. Apropå handla så undrar jag varför alla är så hysteriska så fort det blir någon speciell helg. Igår jobbade jag och har min butik brevid systembolaget och när de öppnade så var kön lång och vad jag fick veta så var det så hela dagen. På ICA var det fullt drag redan kvart i nio. Jag ska inte häller klaga jag hade fullt drag jag med. Men igår börja jag fundera på varför gör man alla stora inköp i sista minuten? Kan det vara så att man måste det för att lönen alltid kommer i anslutning till den stora helgen? Fast det kanske är en slump just i år att midsommar afton ligger i samband med lön. Det kan också vara så att man är mer ledig i anslutning till stora helger så det blir lätt så att man väntar att handla tills de sista dagarna för man är ändå ledig då.

Det känns som man har börjat fundera på andra saker nu när man inte mår så bra. Undra vad det beror på? Kan det vara så att man värde sätter livet på ett annat sätt i dag än vad man gjorde innan jag blev sjuk? Jag tro att det är så för jag har verkligen kommit med insikt att det viktigaste i livet är sin familj och sina vänner. För utan dem klara man sig inte. Man brukar säga att ensam är stark men jag tror inte att man är så stark när man är ensam. Jag vet att jag aldrig skulle ha klarat eller klara av min sjukdom om jag inte hade min familj och mina vänner som hjälpte mig att må bra.

Så idag blir det att umgås med sin familj och de närmaste vännerna man kanske skulle passa på att fira att gemenskapen är viktig... Men gud va djup jag blev nu.

Nu kom ett önska mål om frukost så det är bara att släppa datorn och börja göra frukost men jag vill först önska alla GLAD MIDSOMMAR hoppas alla får en härlig dag i gemenskapens tecken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar