måndag 3 maj 2010

Dag tio i Pforzheim

Är hemma efter dagens behandlingar var på stan med en av tjejerna från Sverige mellan behandlingarna Köpte lite saker till dottern och sedan åt vi lunch och så han vi även med en tårta (mums).

Innan jag var på behandling nummer två så prata jag med Dr Kleman om vad vi ska göra när jag åker tillbaka till Sverige då jag fick veta att det kan bli svårt att få i.v behandling på Glömstapool som det ser ut i dag men de sa till min man att de skulle prata med en läkare i veckan så vi får se. Men Dr Kleman tycker att jag svarar så bra på behandlingen så jag ska försöka ta det oralt så får vi se om det behövs ändras på senare. Men det känns så härligt att se att man börjar bli frisk. Tänk att jag har fått tillbaka 70% av känseln i kroppen. Det är så sjukt skönt att känna...

Men det är sjukt att man måste åka ända hit för att bli frisk och i Sverige har man fått domen "ut bränd" och jag som inte har gjort annat än bara varit säng liggande i flera månader och nu med denna behandling som jag får här kan jag vara ute och gå, känner när jag ska kissa och börjar känna mina ben. Så stora frågan är ju om det verkligen är "ut bränd" jag är eller är det så att jag har Borrelia, som Dr Kleman tycker men inte Sveriges läkare. Jag tror faktiskt på Dr Kleman.....

Bara fyra dagar kvar, sen är jag hemma hos min familj visserligen måste jag fortfarande äta massa medicin men jag får vara hemma :-D

3 kommentarer:

  1. Jag är så glad för din skull, men det är sorgligt att man ska behöva åka från sitt hemland för detta!! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Är så himla glad för att att det går åt rätt håll! Hoppas du får hjälp sen när du kommer tillbaka till sverige!

    Stora kramar

    SvaraRadera
  3. Svensk sjuvård i ett nötskal. Finns två diagnoser, ta en alvdeon eller utbränd. Fy och fasen vad hemskt. Nu hoppas vi att du landar på föttena efter detta.

    Kram Maria

    SvaraRadera