torsdag 13 maj 2010

Dagens frågetecken..

Då har man varit hemma nästan en vecka, och i dag känner jag att det är ett kaos i huvudet. Det bara snurrar frågan är om man verkligen är frisk eller det vet jag ju att jag inte är och att det kommer att ta tid. Men när man börjar känna sig bättre så vill man bara köra på och det gör ju jag alltid.

Men just nu känner jag att jag är så arg, ledsen och besviken på Svensk sjukvård, varför kan man inte få hjälp här i Sverige Blev nog lite för mycket när jag fick brevet om att jag har en neuroligist störning i underlivet men vi kan inte göra något åt det, du ska få träffa en sköterska som ska hjälpa dig att lära dig att tappa ur blåsan. Tänkte de att jag skulle få leva med att jag inte kunde klara av att kontrollera när jag ska gå på toa?? Jag är 33 år skulle det få vara så??

Men nu har jag ju fått ordning på problemet för att jag åkte till Tyskland och fick hjälp de kunde lösa det men inte Sverige. Men nu så vill ingen erkänna att det är så att de kanske hade fel, utan nu känns det som man ändå står ensamen. Visserligen vet jag att jag kan få hjälp av Dr Kleman men han är lite väl långt ifrån. Som tur är finns det email så man kan snabbt komma i kontakt med honom och även telefon så man inte behöver åka tvärs över Europa för att få vård. Men ska det vara så??

Så idag är det verkligen kaos i Lotta frågetecken bara haglar i henne. Sen så är hon arg, ledsen och besviken. Har ont i kroppen för att bakterier ska ut och hon har kört för hårt dessa dagar. Men det blir nog så lätt när man börjar känna sig bättre och så vill jag komma igång. Sen så gnager det i mig att jag inte har kunnat vara en bra chef och inte en bra mamma. Så nu vill jag gott göra alla när jag orkar mer. Men i dag ska jag verkligen ta det lugnt och bara vara och inte ha så många måsten. Det får gå som det går..

Föresten är det någon som har något bra tips om hur man inte får panik över livet?? Det kanske är en 30 års kris som kommer i efterhand?? Någon kanske också vet var man kan få svar på alla sina frågor??

3 kommentarer:

  1. Jag tror inte man kan få svar på alla livets frågor, däremot kan man ta dagen som den kommer och försöka se det positiva i allt! Det kommer man nog långt på tror jag!

    stora kramar

    SvaraRadera
  2. Att gå och fundera på saker man själv inte kan rå över egentligen är ofta slöseri med energi. Den energin ska du lägga på att bli frisk och vara den härliga Lotta du är!!! Att få panik mitt i livet är ju faktiskt inte så ovanligt idag som man kan tro. Jag har inte drabbats men min sambo har... Så det enda jag vet är att man ska försöka lära sig att minska de stressorer som gör att huvudet spinner och att försöka ta en sak i taget.... För du kan inte göra mer än ditt bästa i alla lägen och det vet jag att du gör. Stora bamsekramar till dig

    SvaraRadera
  3. Som alltid tror jag att handledning är nödvändig. Alla runt dig har inte svaren på alla frågor och det du måste bearbeta i form av funderingar.

    Så då kan det behövas professionell lyssnarhjälp. Någon som vet som man kan ösa ur sig allt och som varsamt styr en in på rätt väg. oavsett om det är försenad 30 årskris eller " nu är det för mycket i livet" kris så finns hjälp att få!

    kram på dig!

    SvaraRadera