söndag 30 maj 2010

Morsdag

Vakna upp i morse i ett hotell rum med utsikten över Stockholms vackra skärgård. Och hade sin underbara man vid sin sida. Det var en härlig känsla att vakna till. Ingen av oss hade bråttom upp ur sängen för att äta frukost vi hade ända tills klockan tolv på oss så ingen panik och barnen var hos sin mormor och morfar. En bättre början på morsdag kan man inte få.
Så vi njöt av stunden tillsammans och ligger och prata om gårdagens bröllop när vi helt plötsligt ser ett stort kryssningsfartyg utan för fönstret det kändes som snart kommer de in i vårt rum. Lite som i Gevalia reklamen :-). Lite kul faktiskt.

Bröllopet igår var utomhus en del av kvällen och brudgummen och bruden hade sådan tur att när vigsel skulle börja så sken himlen upp och solen kom fram efter världens största regnskur. Så det kommer med all säkerhet få världens finaste liv tillsammans.

Efter världens godaste frukost så åkte vi över och spontan fika hos våra bästa vänner. Kändes som det var evigheter sen vi sågs. Och det var det också, jag hoppas att nu när jag börjar bli frisk att jag ska hinna träffa mina vänner mer...

Avslutat eftermiddagen med middag hos mina föräldrar, samtidigt som vi hämta barnen. Passa även på att fira min underbara mor som alltid ställer upp för mig. För mig är min mamma inte bara mamma utan även min bästa vän. Tack mamma för att du finns..

Nej nu ska man kanske ta och gå och sova, i morgon är det min sista sjukdag. Ska faktiskt prova att börja jobba några timmar om dagen på tisdag så skönt jag hoppas verkligen att det kommer att gå. För jag vill så gärna komma igång och jobba.

Min sista sjukdag ska jag fira med lunch med en vän till mig som har räddat livet på mig det är tack vare henne som jag sökte för Borrelia i Tyskland. Det ska bli så härligt att få möta henne och få krama om henne och tacka henne..För jag tror inte att jag hade levt i dag om jag inte fått den vård jag fick..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar