onsdag 19 maj 2010

Igår vilken dag...

Oj oj igår är en dag som jag vill glömma har aldrig varit med om en mer rörig dag och jag var trött och hade ont..

De hela börjar med att jag kommer hem från en natt på akuten, mannen åker till jobbet. Det visar sig att sonen sjuk. Själv ska jag på ett möte hur gör jag nu. Men då kommer jag på att min älskade pappa är ledig så han kan komma in och hjälpa mig. Men vad gör inte min älskade pappa för mig ;-)

Min snälla man slutar tidigare för att jag inte har sovit något och ska på ett möte till på eftermiddagen och vad händer då jo det strular tillsig så att jag måste ha barnvakt igen sagt och gjort min älskade pappa kommer in igen från landet för att hjälpa mig och när han kommer hem och jag ska åka så blir mötet inställt.

Ja vad ska man säga och mitt i alltihop så är den stora frågan hur sjuk är sonen, han har feber men är pigg som en mört och är arg för han inte får vara ute och leka med de andra barnen. Och det är så svårt att förklara för en tre åring och samtidigt är det över 20 grader varmt ute.

Och själv mår du så dåligt så du bara vill lägga dig ner och dra täcket över huvudet. Det är svårt att vara människa ibland.

Fick svar ifrån min Tyska läkare som berätta att jag fått något som heter Herxheimer reaction (http://en.wikipedia.org/wiki/Herxheimer_reaction) . Vad jag förstår så är det positivt att må dåligt så det var lite roligt att höra i allt elände som det är just nu.

Men idag kommer jag kunna få vara hemma och vara sjuk på heltid, mannen hemma med den "sjuke" sonen, tjejerna i butikerna skötter det dom ska och barn nummer två är på dagis. Så det kan nog bli en bra dag. Fast det hade varit skönt om man hade kunnat sova, men man kan inte få allt.

Nej ska man ta och gå ut och hämta tidningen och kanske koka lite te och läsa tidningen samtidigt som solen börjar sakta stiga upp över ängen. Det låter mysigt det gör jag och samtidigt hoppas att denna dagen kommer att bli en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar