söndag 23 maj 2010

Sorgsen söndag

Idag har jag verkligen inte känt mig på topp alls. Vakna upp och det regnar och är trist. Kroppen värker idag igen och jag känner mig lite yr i bollen lite som jag drack för mycket sprit igår. Men det gjorde jag inte.

Har idag haft de där obehagliga samtalet som jag har skjutit på i flera dagar. En av mina bästa vänners mamma gick bort förra helgen. Ringde upp henne i dag, vad säger man? Beklagar sorgen? det känns inte så kul. Jag hade skickat en blomma i veckan så det kändes ganska lätt att ringa. Vi prata i nästan två timmar och jag kände att jag var så långt borta fast jag var så nära. Men jag lider med min vän som just nu har förlorat sin mamma och hennes dotter har förlorat sin mormor.

Hur förklarar man för en ett och ett halvt år gamalt barn att du kommer inte träffa mormor mer. Jag har visserligen själv gått igenom detta, inte att min mamma har gått bort men min älskade svärfar lämna oss för tidigt. Min dotter var bara lite mer en ett år då han blev sjuk och gick bort men jag kommer inte i håg hur min dotter tog det för jag tror att min egen sorg var så stor. Jag älskade verkligen min svärfar kände bara att jag inte hade känt honom tillräckligt mycket. Vi fick inte alls så många år tillsammans men han fick två av sina önskningar uppfyllda se sitt barnbarn och att få se sin son gifta sig. Sitt barnbarn fick han ett år med men han han inte med sin sons bröllop men det var nära, han gick bort veckan innan vårt bröllop. Men det lustiga var att jag kända att min svärfar satt längst ner i kyrkan och tittade på oss. Det var verkligen en härlig känsla. Så man kan vara med fast man bara är med själsligt. För jag tror om du bara vill så är människan kvar i ditt liv efter döden. Som min vän sa i dag det är inte relationen till människan som dör utan människan. Det tyckte jag var fint sagt för så är det...

Så man kan säga att min dag har varit kantad av ganska stor sorg, lite glädje också. Min kusin kom över med barnen en stund så det fick leka av sig lite med mina små. Tråkigt nog så bara regna det så vi fick vara inne och det är inte lika kul tycker barnen. Men vi hade det väldigt mysigt och barnen lekte bra ihop.

Nu sover mina små änglar och min man har åkt ner till butiken för att fixa med ett bord så tjejerna slipper plocka ut skyltningen varje dag. Sen ska han handla lite godis så vi kan mysa lite i soffan tillsammans innan ny vecka börjar med nya utmaningar. Min stora fråga är kommer jag att orka komma tillbaka till jobbet?? En vecka kvar sen är planen att jag ska börja jobba lite om man nu kan börja jobba när man har jobbat hela tiden fast inte varit fysiskt i butiken. Har ju aldrig varit sjukskriven..

Ja just det min man kom in med massa sparris och nu tycker han att jag ska göra en soppa på det. Men jag vet inte hur man gör en soppa. Så jag får leta recept..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar