torsdag 6 maj 2010

Dag tretton i Pforzheim

Vaknar som vanligt tidigt men det gör inget har kunnat sova bra på nätterna så det känns ok. Kan tänka mig att när jag kommer hem så sover jag ännu bättre tillsammans med familjen.

Jaha idag är det min sista dag här i Pforzheim, har två sista behandlingar i dag. Kommer att fortsätta en bra tag i Sverige sen. Var igår på apoteket här och jag trodde nästan att jag köpte hem hela apoteket tur så var det i tabletter hade det varit i ampuller så vet jag kanten om jag skulle kunna få med det hem.. Åker med Ryanair så man få verkligen inte ha övervikt då kostar det skjortan.

Igår hade jag en jätte mysig dag en av de svenskar som jag umgås med här han och jag var på smycke museum, Pforzheim är kända för sina smycken man kan ju inte åka hem och inte varit där. Så vi går in på ett ställe som han trodde var museum. Och där kommer en dam och öppnar åt oss säger varsegod och titta. Vi börjar titta runt och det är det priser på alla saker så är det ju inte på ett museum så det visar sig att vi inte var på rätt ställe men fina saker var det. Vi var i någon känd smyckesbutik där man kunde köpa ringa från typ 700kr till 50 000kr. Men fint var det..

Så vi letar vidare tillslut hittar vi det och det var ganska intressant att få se hur stilen hade ändra med tiden och vad de kan åstadkomma Men det var inte värt 3€ för besöket de ända positiva var att vi fick en kupong och fika på Cafét, kaffe och kaka 3,90€ och det var det värt. Sen blev de sista shoppingen till barnen så nu är man redo för att åka hem.

Det känns skönt att få veta att man ska åka hem och att man snart gör det, men känns lite skrämande då jag kommer att få lämna denna trygghet Sköterskorna är så snäll och det känns som det verkligen vet vad de gör. Och så är det lite otryggt om det händer något i Sverige med medicinerna så är det inte så att sjukvården i Sverige kommer att springa benen av sig för att hjälpa mig då jag har valt att tagit vår utomlands. Men vad ska man göra då jag har ju inte blivit frisk i Sverige och när jag kommer ner hit och börjar min behandling så visar det sig att jag blir bättre. Så då undrar men vem som har rätt Sverige säger "utbränd" Tyskland Borrelia, Vem ska man tro på? Jag tror själv på den sista för där har jag sett något resultat...

Nej nu blir det fixa till sig och gå och äta frukost sedan är det två behandlingar sen kan jag börja packa ner mitt liv här ner och ladda för hem färd. Kl sex på morgonen kommer min taxi som tjejen i receptionen har hjälpt mig att fixa.. Sen så är det Sverige nästa...

En dag kvar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar