lördag 15 maj 2010

Tidig lördag

Då vaknar man först av alla i dag igen, undra när man ska kunna sova länge på morgonen igen. Har jätte svårt att sova just nu det bara kryper i kroppen och jag svettas hela tiden. Och vaknar alltid med att det smakar medicin i hela munnen är så trött på den smaken.

Men jag får tänka positivt jag mår mycket bättre så det är värt det. För det var ju jätte länge sedan jag kunde vara med och leka med barnen och orka göra något. Igår kunde jag till och med rensa lite ogräs och det skulle jag inte ha kunnat gjort för tre månader sig. Så jag måste tänka på att ta det lugnt så jag inte åker på några andra sjukdomar med min otur så lär jag få det. Men det är svårt att göra det när man vill komma igång igen, för det är inte så vanligt att just jag ligger i soffan i tre månader och inte gör något. Ni får jätte gärna säga till mig när ni tycker jag köra för hårt..

Nej nu blir det att sätta på lite kaffe då kanske någon vaknar. Solen börjar bryta fram ut över ängen utanför så det känns som det kommer att kunna bli en ganska fin dag idag.. Säger just nu på Nyhetsmorgon att sommar sveper in över landet, vi får hoppas att de har rätt...

4 kommentarer:

  1. Carina Isaksson15 maj 2010 kl. 11:55

    Hej Lotta! Att det kryper i kroppen på dig, är inte det en slags reaktion på att bakterierna håller på att lysera och dö? Det måste det vara. Tat lugnt bara men jag förstår din vilja att ta itu med saker, såsom trädgård o dyl. Man har en slags längtan att komma tillbaka till det gamla vanliga livet och göra sådant som förut var en självklarhet. Ta inte ut dig och lyssna på din kropp så blir det nog bra. Kram! Carina

    SvaraRadera
  2. hej Lotta.
    vi träffades i Phorzheim, var ute o åt din sista dag o min pojkvän skrev ett par kommentarer på din blogg så du vet vem jag är.
    jag har också kraftiga reaktioner, åkte hem i måndags. känns som den orala är svårare än IVn. fick så fruktansvärd värk när jag gick upp i dos av Metron som Klemann säger är den viktigaste antibiotikan att jag var tvungen gå ner i dos igen. det var riktigt skrämmande svår smärta i kroppen. jag tycker du ska lyssna på kroppen o ta det lugnt, kanske försöka vara sjukskriven ett tag till. kram

    SvaraRadera
  3. Carina Isaksson15 maj 2010 kl. 19:17

    Hej! Jag tror att vi var 5-6 svenskar där nere samtidigt? Sanslöst...Att man skall behöva söka sig ner till Klemann för att få hjälp. Jag har väldiga smärtor i mitt ben nu (det som är borreliainfekterat)och mår ganska illa av medicinerna jag tar. Tar för tillfället Doxycyklin 100 mg morgon, 200 mg kväll. Metronidazol tar jag 500 mg X 3 per dag. Minocyklinen får jag avstå helt efersom jag blev så sjuk av den.Vi alla som är drabbade av den här eländiga sjukdomen får håla ihop och försöka stötta varandra. Man får ta en dag i taget och försöka hålla modet uppe även om det ofta är lättare sagt än gjort. Själv gnager tankarna i huvudet och jag känner en stor oro i att medicineringen kanske inte kommer att hjälpa. Många tårar har fällts på min kammare....Kram till er alla där ute som har det jobbigt!

    SvaraRadera
  4. (skrev ett inlägg tidigare idag) hej, jaså ok...minocyklinen tycker jag att jag mår ganska bra av, men metron är jättejobbig tycker jag är jättejobbig. väntar på svar från Klemann om jag kan forts me den. hade vart kul om vi haft varandras mailadresser alla. kram

    SvaraRadera