måndag 26 april 2010

Dag tre i Pforzheim

Ja nu så har alvaret börjat, jag har tagit min första ivn behandling antibiotika så nu ska man springa ditt som en annan knarkare varje dag, har även fått en till medicin som jag ska börja med i kväll.

Min älskade man har nu lämnat tyskland för att åka hem till våra älskade barn men det gör så ont i mig att vara ifrån dem. Men jag måste göra det.

Ett plus idag var att jag träffa en tjej som är här också ensamen ska vara kvar tills den 5 maj så jag hoppas att det är någon som är sugen på att göra saker..

Nej nu ska jag bara vara ledsen för att snart ta ett samtal med barnen på skype..

3 kommentarer:

  1. Hej, vi (min flickvän) och jag hade tid hos Klemann vid 1600 den 24e, tyckte nästan paret innan oss pratade svenska :) Det kanske var du och din man? Önskar dig lycka till med behandlingen. Min flickvän började också IV behandling i måndags.. Just idag den 27e har hon inte varit hos klemann ännu då hon fått kraftig ökning av muskelkramp (11:41) men hon hoppas på att kunna gå dit senare.. Kraftig ökning av symptom är ju bra (mår man skit är man på rätt väg ett känt Klemann sitat?) Alla får ju dock inte ökad symptom... Vi hade tur och hittade ett jätte billigt hotell bara typ 250m från kleniken, bohemiskt men stora rum. Ingen som kan engelska men ihärdigt viftande med händer och kroppsspråk löser det mesta :) Som sagt lycka till :)

    Ps, inte alla som får ökad symptom även om de har borelia..

    SvaraRadera
  2. Ja det var jag, och jag har nu börjat min behandling funkar men har huvudvärk. Var bor ni? Jag bor på gutte hoffnung..

    SvaraRadera
  3. Vi bor på hotel am theater, Ett litet hotel som var svårt att hitta till, men nära och bra till allt. Skönt att inte ha så långt till Klemann..
    Gutte Hoff ligger ju också nära och smidigt. Vi hade lite funderingar på Park hotel men det var mycket dyrare och inte säkert rummen är bättre för det, bara lite lyxigare förpackat. Rummen på am theater är stora för att vara hotelrum..
    Nu när det är så varmt är det skönt att sitta och fika eller ta en öl vid något av ställena vid floden. Ha en bra dag.

    SvaraRadera