lördag 24 april 2010

Första morgonen

Vaknar tidigt av att någon sjunger i rummet brevid, ursh ska det vara så här lyhört...

Mannen sover brevid, jag själv kan inte sova bara titta på honom då jag vet att snart så åker han och jag blir själv här nere. Staden och hotellet ser helt ok ut men det känns så jobbigt att vet att man snart ska vara här helt ensam. Samtidigt blir jag så arg på mig själv varför ska jag vara ledsen nu han är ju här nu ta vara på den tiden.

Sedan känner jag mig ännu mer ledsen på mig själv som bara klagar, vad har jag att klaga på. Få chansen att åka till ett ställe och eventuellt kunna bli frisk. Och jag klagar på att få vara själv. När jag vet att många satsar massa på mig för att jag ska kunna göra detta. Speciellt min familj och mina vänner och så känner jag mig så otacksam Som sitter här nere och gråtter över att snart bli lämnad. Nej nu får jag ta och rycka upp mig...

Ska bli spännande och se vad man får till frukost i dag, man ska ju äta den några dagar nu :-). Efter frukost ska vi ta och gå ner en sväng ner till centrum delen, och köpa vax till håret jag glömde det i Sverige och igår fick vi inte i tag i något för här verkar det som de använder gelé till håret. Men såg ett H&M igår när vi var och leta efter ett ställe och äta på så där borde de ha...

Sen så blir det att gå och träffa läkare, gud vad jag är nervös. Hur ska jag klar av språket? Hur kommer behandlingen gå till? Och kommer han att kunna hitta att jag har Borrelia? Ursh det är många frågor som haglar i huvudet. Tur att min man är med som kan hjälpa mig att ställa rätta frågorna och ta in alla svar som man kanske kan få om det går att svara på just idag...

3 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Klart att du får vara ledsen, det är inte lätt att veta att man ska bli ensam, utlämnad till ett annat språk och en främmande miljö! Men jag tycker att du är så stark, även om du inte känner så just nu. Ska bli så intressant att följa din behandling. Håller tummarna, ja hela kroppen för att det ska bli det bästa av det bästa resultatet! Sköt om dig! Kram från Cattis

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta

    Lycka till med allt. FBar mitt mobilnummer ifall du har fragor/behöver nat.

    Kram

    SvaraRadera
  3. och du är inte ensam egentligen...alla är med dig fast inte fysiskt! tänk att du klarar vad f-n som helst, så gör du det!

    kram

    SvaraRadera