fredag 9 april 2010

Snurrar i huvudet...

Har just landat efter mitt beslut att åka till Pforzheim, så nu måste man börja planer och se hur man ska lösa resan med allt praktiskt. Var ska man bo? När kan man flyga? Hur länge kan min man vara med? Vem tar barnen när vi åker...osv

Tanken på att jag ska åka iväg från min familj känns så overklig, kan inte förstå att jag har bestämt mig för detta. Men idag när vi sa till barnen att jag ska åka iväg så tyckte dottern att det var bra, bara om jag lova att jag var frisk när jag kom hem. Tråkigt nog kan jag inte garantera det men jag kommer nog förhoppningsvis må bättre. Får bara hoppas att de har rätt att det är Borrelia jag bär på...

Fast det känns lättare att veta det finns så många möjligheter idag att ha kontakt med omvärlden när det finns Internet Tänk om det hade varit för några år sedan då hade det inte varit så lätt att använda skyp,msn,mail och gud vet vad. Idag kan man även titta på TV via interner Min man har lovat barnen att de ska få en kamera så att det kan titta på mig varje dag och jag kan få se dem. Och min pappa säger även att han ska fixa det så han kan få prata med sin dotter.

Jag vet att jag kommer klara av detta men det blir tufft men som tur är har jag många vänner och en bra familj som ställer upp. Sen pricken över it är att jag har så bra anställda och ett huvudkontor som kommer att hjälpa mig att det löser sig med butikerna. Så jag kan verkligen släppa allt. Men som alla vet så kommer jag ändå vara med och lägga mig i. Men jag kommer att känna mig trygg och det är det som är viktigast..

Och mitt i detta börjar jag känna att febern blir högre, jätte ont i halsen och kroppen bränner som eld, känns som man ska få influensa. Och det bara snurrar i huvudet, känner mig så jätte trött...

Så det är nog det bästa beslut jag har tagit trotts allt...

1 kommentar: