fredag 30 april 2010

Dag sju i Pforzheim

I natt har jag sovit mycket bättre men det kanske är för att jag var så jätte trött igår. Det hände så mycket igår. Först starta morgonen med en ångest laddad hemlängtan och sedan helt plötsligt så känner jag att jag är kissnödig och många kanske tycker det är inte så märkvärdigt. Men kan säga det att om man inte har kunnat göra det på 90 dagar så kommer man att först.

Och tänk idag är det fredag nästa fredag kommer jag istället för ligga här utan vara på väg hem till min älskade familj. Men undrar bara hur man ska få helgen att gå två dagar utan att ha några behandlingar alls. Jag hoppas att den svenska tjej jag har träffat känner sig bättre i helgen så man kan göra något. Lördag kan nog gå bra då är butikerna öppna måste ju hitta något roligt till barnen så då kan man lätt få lördagen att gå. Men söndagarna är det stängt här det ända som är öppet är fik och resturanger. Något kan man säkert hitta på eller så får man bara sitta ner på en bänk och räkna duvorna. Kan vara mysigt det med, hade tänkt ta och se om jag hittar till en park som ska vara mysig men vi får se.

Hur min dag ser ut idag är så att snart göra i ordning sig för att gå och äta frukost sedan är det till kliniken ska vara där kl nio och får då två olika antibiotika rakt i blodet och sedan blir det en omgång på eftermiddagen. Men det ser inte ut som det kommer att var så himla bra väder i dag lite mulet men det kanske kan vara skönt när man ändå inte får vara i solen..

Och till slut det är bara 7 dagar kvar...

3 kommentarer:

  1. Tänk på att många (alla) butiker och affärer har stängt nu på lördag ( 1:a maj ). Tydligen bara resturanger och dyl som har öppet..

    SvaraRadera
  2. Hej! Vi är i Pforzheim, där min pappa skall få behandling av Dr. Klemann. Vi bor på Hotell Am Theater, vi tänkte att åka till Bodensee i morgon
    och har en ledig plats i bilen?? Vi hörs.

    SvaraRadera
  3. Vi är ett litet svensk gäng här som tänkte åka någon stans i morgon när en av oss har bil. Själv bor jag på Gutte Hoffnung. Då börjar din pappa behandlingen på måndag? Då ses vi säkert..

    SvaraRadera