tisdag 6 april 2010

Frågar om hjälp i Tyskland.

Nu så är jag desperat, så nu har jag skrivit brev till en kontakt jag har på TBE och Borrelia patientföreningen och se om han kan hjälpa mig att få kontakt med en läkare i Tyskland. Orkar inte vänta på att Sverige får tummen ur.

Så här skrev vi:

Hej

Jag har försökt komma i kontakt med Nyköpings lasaretts medicinavdelning för att få dom att ta sig an mitt fall, dels via remisser från vårdcentral, dels från akutmottagning. Och trots att jag även har kontaktat chefsläkaren på Sörmlands Landsting som även han, vid två tillfällen, har tagit upp mitt ärende med medicinavdelningen på Nyköpings lasarett, så har mina försök hittills varit förgäves.

Då vi i familjen känner oss både uppgivna och maktlösa inför situationen så undrar jag om du vet om, och i så fall hur man går till väga för att ta prov för Borrelia på någon av de kliniker som finns i Tyskland?

Min fråga är om det finns möjlighet för mig att ta detta prov i och därefter
se om det är Borrelia jag lider av och i så fall även behandla detta i Tyskland.

Jag vet att jag låter desperat men nu har dessutom min högra arm börjat domna bort och jag känner mig allmänt dåsig. Jag har, som du säkert förstår mist all tilltro till svensk sjukvård och vill på alla sätt försöka få ett slut på denna historia.

Nu vill jag få ett slut på detta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar