söndag 25 april 2010

Dag två i Pforzheim

Vaknat eller jag vet inte om jag har sovit egentligen. Mannen sover fortfarande så jag passar på att surfa lite och kanske även hinna sen något på svt play eller någon av de andra kanalerna. Igår hade vi tänkt se mellenium men det fick man inte se om man inte var i Sverige Typiskt men vi började titta på Ullared har inte sett det tidigare helt sjukt.. Men kul att se så man lär nog titta på massa olika program...

Igår började jag med en tablett som heter quensyl, vet inte om det är den som har gjort att jag har haft svårt att sova men det känns konstigt i kroppen. Men fast det är väl kanske inte konstigt. Det är ju en jätte konstig sits jag sitter i allt känns konstigt. Har just läst om en tjej som har varit här också som har hjälpt mig att ta beslutet att åka http://qvittra.bloggagratis.se/2009/10/ känns lite jobbigt att höra att det kommer att bli tufft. Så det känns nu extra vemodigt att min man åker hem på måndag, men det är bara att bita ihop. Det ska gå, det som känns positivt med hennes berättelse är att det fanns många svenskar när hon var här så det hoppas jag med... Kan nog vara skönt om det blir lite tufft att man har någon man kan prata med..

Vad ska vi göra idag, allt är stängt men jag tänkte man skulle kunna ta bilen till andra sidan och se hur det ser ut vid det nya stället som jag ska bo på. Skulle vilja se var jag skulle kunna inhandla mat snabbt om man inte är på topp. Vet inte riktigt hur jag ska lösa mat frågan känns som det kan bli tufft att äta ute varje dag då man känner sig så trött. Min man funderar på att köpa en vattenkokare vet inte om hotellet kommer att gilla det men då skulle jag kunna koka havregryns gröt det ska vist vara bäst när man börjar behandlingen. Så man kanske kan gå ner lite i vikt nu också ;-). Så i dag ska jag försöka att inte vara lika ledsen utan ta vara på den sista hela dagen tillsammans med min älskade man. Titta just på vädret för dagen sol/molnigt 23 grader det är ju inte så tokigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar