lördag 27 mars 2010

En helt vanlig Lördag

Jaha då var den där efterlängtande Lördagen då hela familjen är hemma och jag ska slippa vara ensam hemma. Men det blev inte så mysigt för det vaknar två jätte trotsiga barn.

Den ena vill inte tvätta håret fast han själv har sagt att han vill göra det där uppe. Så då var bråket i gång. Tyvärr så van han idag, men han har ju feber så det är kanske bäst så.

Den andra den stora hon vill inte ta näsdoppar fast hon behöver. Så hon vägrar och nu är det av ren trotts men som sagt jag mår för dåligt för att bråka med just henne. För hon är så envis och tvingar jag henne så blir det slagsmål. Och det orkar jag inte med..

Idag så är det massa jippon i butiken, levand skyltdocka hoppas jag orkar ner en stund skulle vara kul att se hur mina tjejer har fått till det och så skulle det kul att vinna.. Men som sagt man får se om man kan komma ner.

I morgon ska jag ladda för måndagens äventyr, ska till Eskilstuna och göra min efterlängtande undersökning på urinblåsan. Måste ta ett levemang hoppas att det kommer att funka. Har ju svårt att knipa där back.. Så det kan bli Skit kul haha..

Hoppas ni får en bra lördag och ni slipper trotsiga barn...

1 kommentar:

  1. en dag blir det bättre, tänk på det. de testar gränserna och inte kan man alltid vara stenhård och hålla på allt, man är inte mer än människa.

    att rucka på saker och ting är nog inte farligt, tycker mig ha förstått genom åren att man kan ju inte hålla alla regler intakta men man bör välja ut några som man aldrig tummar på, hålla handen vid övergångsstället, borsta tänderna på kvällen,aldrig ge dem nåt när de tjatar i affären, vad måste man ju välja själv.

    ett vårdat språk och nolltolerans för uppkäftighet tyckte jag var viktigt, det har jag lyckats ganska bra med genom åren. få dem att förstå och värdesätta det de har, alltså kärleken från föräldrarna, att allt handlar om att ge och ta.

    så kämpa på, småbarnsåren är otroligt tuffa...och sen kommer tonår..

    kram i dag!

    SvaraRadera